Gå till innehåll

Guppy/Molly-yngel


Mazi

Rekommenderade inlägg

Ingen aning, hade bara för mig att fiskarna gillade det. Hade väl fel, ursäkta :)

Du behöver inte be om ursäkt. Jag har inget emot att man matar med yngel. Normalt sett är dock saltvattensdjur mer lämpade som foder för saltvattensfiskar. Olika sorters räkor och fisk är mer rätt ur närings och vitamin synpunkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej. I korallrevsakvariet band 2 är det en tabell med olika "saker" man kan ge fiskarna och så står där hur mycket näring osv de innehåller. Kan man köpa hem de grejerna och dela, rensa och slänga i ? Jag antar att man måste blanda och ha sig med annat "skit";)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad som finns i den tabellen...

Men generellt sett så är det bäst att mata med saker som är så nära den naturliga födan som möjligt. Det innebär att sötvattensfiskar eller växter från landriket är lite tveksamma.

Att variera födan är viktigt. Även om mysis är väldigt nyttigt för fiskarna så mår de inte bra av att äta enbart mysis. Att ge dem lite hackade räkor, räkrom, olika sorters fiskkött från havslevande arter osv är väldigt bra. Samma sak med olika sorters grönfoder, flingor osv.

Att rensa är inte alltid nödvändigt. Det är nyttigt för fiskarna att få i sig lite skinn och ben också... det får ju dock inte gå till överdrift.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...