Gå till innehåll

Vad är detta?


Cherox1

Rekommenderade inlägg

Minska näringhalten genom att byta vatten, mata mindre, skumma bättre, använda osmosvatten. Skaffa fler algätande djur såsom Salarias Fasciatus och sniglar.

Spelar mindre roll vad det är för alger... lösningen är ungefär den samma för alla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja har exakt likadan gräsmatta i mitt kar... de har vart igång i 4 månader nu..

ja har minskat lite på belysningen å de verkar hjälpa en del.. de där me att öka skummningen har ja försökt me. men min skummare har typ slutat skumma.. har inte skummat på typ 2 eckor nu.. e det så att skummaren lägger ner periodvis eller??

kör me en spretans shorty 5000 men ingen grönt klegg kommer. bara massor av bubblor i reaktorröret..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era svar... är nu ännu mera förvirrad.. Sen jag la in meddelandet så har det faktiskt börjat minska... Och det måste ju bara ses som positivt.

Tanken har varit igång sedan nyår... vattnet flyttades då från ett 240 till ett 400 så det var inkört vatten så att säga. I 240 hade vi problem med bruna alger, men dom försvann när vi höjde KH...

Våra turbosniglar har den rackarns Mångyltan käkat upp... inhandlade 3 stycken och han slakta dom på nolltid.... Har en "gamal" kvar och han håller sig undan vill jag lova....

Ska fixa nå algätande firrar efter helgen så får vi se... har tre kirurger, men dom äter tyvärr inte dessa....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

äter verkligen gyltor alger??

Lunare är väl mej veterligen en typisk "äta upp alla nyttodjur"typ av firre,inklusive turbo´s,borstmaskar,småräkor krabbor och andra kryp

jo det var väl det som skrevs,att den käkat upp turbosar,inte alger!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...