Gå till innehåll

Defekt pump i Aqua Medic kalkreaktor.


JMAONE

Rekommenderade inlägg

Pumpen i min kalkreaktor gör så att säkringen går så fort jag ansluter den. Kontakten är rengjord men jag kommer inte åt pumphuset då den är förseglad med silikon. Vad ska man göra? Pumpen ska va väl vara dränkbar? Men troligaste är väl dock att el i kontakt med vatten gör att säkringen slår ut...

Har inte gjort annat än renovera utrustning det senaste året... snart släpper väl silikonfogarna i något av karen:( (läste precis petrols tråd)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan tråkigt att höra men skulle tro att den ej går att laga. Gäller att hitta vart det läcker in vatten å ser den ut som denna bild http://www.aqua-medic.de/cgi-bin/php/get_image.php3?id=23&field=1

Skicka ett mail till aquamedic å fråga dom om man kan byta ut pumpen eller om man måste köpa ett nytt lock

går även säkringen då du testar kalkreaktorn i ett annat uttag. Det är kanske så att säkringen är såpass belastad att den ligger precis att hålla sig. Har man då lite saltavlagringar eller fukt i dosan så räcker detta för att den skall lösa ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan tråkigt att höra men skulle tro att den ej går att laga. Gäller att hitta vart det läcker in vatten å ser den ut som denna bild http://www.aqua-medic.de/cgi-bin/php/get_image.php3?id=23&field=1

Skicka ett mail till aquamedic å fråga dom om man kan byta ut pumpen eller om man måste köpa ett nytt lock

går även säkringen då du testar kalkreaktorn i ett annat uttag. Det är kanske så att säkringen är såpass belastad att den ligger precis att hålla sig. Har man då lite saltavlagringar eller fukt i dosan så räcker detta för att den skall lösa ut.

Ja det är precis den modellen jag har.

Pumpen slår ut säkringar oavsett vilken säkring den går igenom.

Var och pratade med "Pirayan från A-laget" idag, och fick se hur denna typ av pump egentligen ska se ut (när den är okey). Min pump var INTE okey..

Dommen var att den mer eller mindre hade brunnit/smält. Rektorn har bara varit i drift i ca ett år... borde ha bättre kvalité då den inte var helt gratis. La in en prisförfrågan på ett nytt lock inkl. pump då jag tror det blir lite knivigt att få loss pumpen som egentligen ska sitta kvar permanent i locket...

Jag ska dock försöka lossa pumpen och göra ett försök att byta ut den... men det får bli någon gång framöver...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...