Piraterna Postat 12 mars 2012 Postat 12 mars 2012 Jag köper sällan eller aldrig något utan att ha läst allt jag kommit över om just det djuret/korallen. Men i det här fallet så hittar jag ingen info alls. Någon som vet något? Det är jag på jakt efter är en liten sjöborre som kan äta mina alger så jag slipper skörda stup i kvarten. Tänkte slippa de giftiga och den tråkiga globolus. Måste såklart vara reefsafe. Citera
Laggeman Postat 12 mars 2012 Postat 12 mars 2012 Kan inte svara om just den du skriver om, men jag har haft en sådan här: Phyllacanthus imperialisDen var i mitt kar revsäker, men som med andra sjöborrar så kräver det att man limmar fast alla fraggar, annars kan de hamna var som helst i karet. Citera
Piraterna Postat 13 mars 2012 Författare Postat 13 mars 2012 Jo, det har jag tagit med i beräkningen. Kollade på den du föreslog men är orolig för när jag läste på reefcentral så stod det att den käkar svamp. Hur upplevde du den när det kom till matvanor? Det jag vill att den skall äta är ju macroalger. Får så förbaskat mycket nu med froggarna. Citera
Laggeman Postat 13 mars 2012 Postat 13 mars 2012 Jag hade min i flera år, den åt inget annat än alger på bakgrund och stenar. Citera
Piraterna Postat 13 mars 2012 Författare Postat 13 mars 2012 Hur var det med macroalger? kalkalger? Citera
Laggeman Postat 13 mars 2012 Postat 13 mars 2012 Inget vad jag märkte av kalkalger, macroalger hade/har jag dåligt med, så där kan jag inte säga något om just det tyvärr. Citera
Piraterna Postat 13 mars 2012 Författare Postat 13 mars 2012 Så sista frågan innan jag slutar terrorisera dig, hur stor blev den? (med taggar) Citera
Majki01 Postat 13 mars 2012 Postat 13 mars 2012 Zoogiganten hade några sådana hemma idag, dom flesta rätt små, men där va en mycket mycket stor också Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Piraterna Postat 13 mars 2012 Författare Postat 13 mars 2012 Stort är inte bra i en liten tank.. Men jag är så trött på alla macroalger och just nu vill jag bara ha karet så självgående som möjligt. Citera
Majki01 Postat 13 mars 2012 Postat 13 mars 2012 Jag tror dock den växer sakta,Men annars kanske en sådan jag köpte idag kan funka? Sägs att dom äter alla alger men jag har dock ingen erfarenhet kolla min blenny tråd så är den där Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 13 mars 2012 Postat 13 mars 2012 Så sista frågan innan jag slutar terrorisera dig, hur stor blev den? (med taggar)Kanske 5cm över kroppen, taggarna var ca 5-6cm långa. Och trubbiga. Citera
Piraterna Postat 13 mars 2012 Författare Postat 13 mars 2012 Det lutar nog åt den med trubbiga taggar för mina frogfish har inte alls vett att flytta på sig och vill inte att de skall bli stuckna Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.