Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Bristleworns, de anses väl som nyttodjur och äter saker som vi behöver bli av med i våra akvarium. Men blir de för stora så finns risken att de mumsar på saker som vi inte vill bli av med också. Hittar man maskar på över 10 cm så har jag fått rådet att plocka upp dem. Tänk på att inte pilla på dem, lär vara en ganska otrevlig upplevelse.

• Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat (ändrat)

Tänkte berätta om att jag nu i någon vecka kört med vodkametoden och tycker att det funkar klockrent! Tillsätter 0,3 ml varje dag och märker tydlig skillnad på minskad tillväxt av alger, dessvärre även kalkalger men leker med tanken att det då borde vara mer calcium över till korallerna, villket även det får ses som ett pluss.

Vattnet är även klarare och jag slipper i princip helt att skrapa rutorna... Dock inte lätt att vara snigel under dessa omständigheter... Jag börjar även att se klarare färger på korallerna, blå, rosa etc.

Mestadels pluss gällande vodkametoden så långt, uppdaterar längre fram och hoppas på att plussen håller i sig :)

Ändrat av Salta katten
  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postat

post-5080-14468925961064_thumb.jpg

R.I.P kära Okinawa... Möttes av en intorkad och skrumpen firre liggandes på parketten när jag kom hem från jobb.

Kanske synd man inte är jappse, då hade man sparat den till lördag med en kall bira. :)

Postat

Kanske synd man inte är jappse, då hade man sparat den till lördag med en kall bira. :)

Haha ja visst hade det varit skönt att kunna bidra lite till det ekologiska kretsloppet!

Snygga bilder!

Postat
Haha ja visst hade det varit skönt att kunna bidra lite till det ekologiska kretsloppet!

Snygga bilder!

Snacka om fin spigg för lyx lirare... Med tanke på kilo priset borde man nog köra på en välkyld 1990 Dom P'erignon istället! :)

Postat (ändrat)
Väldigt vilka fina kort, och vackra färger, Christian! Väldigt fina discosomaskivor du har! :)

Tack Madde,

Med tanke på att jag kollade in din tråd innan så hade du själv inga dåliga skivor i heller!

Ändrat av Salta katten
Postat
Tack Madde,

Med tanke på att jag kollade in din tråd innan så hade du själv inga dåliga skivor i heller!

Tack så mycket, Christian! Jag har ju en liten förkärlek för både knappar och skivor. Framför allt rics, även om just det inte märks i mitt kar. :)

Postat

Hej,

Är det normalt att BTA får mindre bubblor på topparna när de blir bebodda av clowner? Det låter iof ganska troligt, de rotar runt i den som tusan...

mvh. Christian

Postat

Sitter och funderar... Vad tros kan vara anledning till att min blå grenväxande montipora är mer brun än blå och att den inte växer ett dugg, medans min gröna flakväxande montipora är knallgrön och växer som ogräs?

Postat
Du har verkligen lyckas med ditt kar! grymma färger

Tack Johan,

Det roliga är att även om det är ett litet akvarium så blir man nog aldrig färdig, det dyker hela tiden upp nya saker man vill ha...

Jag skäms lite för att jag glömde svara på ditt PM gällande osmosen, hur går det med ditt? Är det avvecklat nu eller?

• Skapa Ny...