Gå till innehåll

Punktmatning?


Knegolf

Rekommenderade inlägg

en petflaska med bortklippt botten över korallen och sen spruta i genom halsen... funkade fint för min jag hade innan jag började vara borta varannan vecka...

nu punktmatar jag (mina acans och min duncan) med uppslammad/tinat frysfoder och LPSdiet med en doseringsspruta med ett långt luftrör...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag matar min solkorall med fryst artemia och mysis och antar att du gör desamma. Jag kör med en 50cl pet flaska där jag kapat av bottnen och borrat ett hål i korken så en 20ml spruta passar. Sätter flaskan över korallen så den blir helt omsluten från omgivningen och trycker ut lite mat från sprutan. Låter korallen svälja allt och sen får den en omgång till. Jag låter alltså flaskan stå kvar ett tag över korallen. Detta fungerar kanon för mig och mina 5 räkor låter den vara som normalt sett hade tagit maten från alla munnar. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min tubastrea matar jag helt sonika med en spruta artemia, mysis samt Salifert Corral food. Det verkar fungera bra den trivs, växer och är fet och fin. Visst kommer en del av maten att förflytta sig men koralen får i sig vad den bahöver och resten mumsar de andra invånarna på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...