Cathulu Postat 28 mars 2005 Postat 28 mars 2005 Här är lite bilder på min balja.Akvarium (70x60x60)Sump (60x30x70)Ljus 4x15w (2 blåa och 2 vita) samt 250w MH (10k lampa).Skummare: Deltec APF 600Fisk: info kommerMjukis koraller: info kommerSPS: info kommer/Jens HolmbergTack Johnny för alla fina SPS FRAGS!
Cathulu Postat 30 mars 2005 Författare Postat 30 mars 2005 Tackar! Dom verkar må prima.Men det får tiden visa. /Jens
Guest NoName Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Jepp det ser toppen ut! Hoppas det går bra med Tubastrean för dig en sådan har jag alltid velat ha men inte riktigt vågat mig på ;D Hepparna är ju så himla söta när dom är sådär små! Antar att den kommer från revet...Trillade dit jag oxå..hehe
Cathulu Postat 30 mars 2005 Författare Postat 30 mars 2005 Tackar!Tubastrean och Hepparna ?? jag har inte koll på vad/vilka det är. /Jens
Guest NoName Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Hehe.. Det vore enklast om alla håller sig till det latinska namnen..Tubastrea faulkneri, korallen som är vackert gulrosaParacanthurus hepatus, blå kirurgen med gul stjärt härlig blåfärg när dom är sådär små glimmrar under actinicrören
Cathulu Postat 30 mars 2005 Författare Postat 30 mars 2005 Då är jag med på vilka du menar. Ja dom är så små och söta dessa Paracanthurus hepatus, han har till och med hunnit fasnat i insuget till ena pumpen. Men efter lite livrädding är allt bra nu /Jens
JMAONE Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Mycket vackert kar! (Trots att du inte har någon sand, thumbs up!) Dina rör och eldragningar ser också ut att vara bra dragna... får nog många, inklusive mig att bli avundsjuk...Hur har du lyckats rigga pumparna i de där vinklarna? Ser fram emot SPS infon...
Cathulu Postat 30 mars 2005 Författare Postat 30 mars 2005 Tackar! Kul att det är andra som uppsakttar det. Har man ett litet utrymme att ha sump,skummare och pump i så får man ta vara på allt utrymme som finns.Angående pumparna.... ha ha ha..... dom ska bytas ut. Dom hänger just nu i stömkabeln (inte bra för kabeln). __________________ -=JENS=-__________________
Henrik.Å Postat 24 maj 2006 Postat 24 maj 2006 hur gick det med din Tubastrea faulkneri? fint kar, roligt och se att det har utvecklats så bra!Henrik
Rekommenderade inlägg