Gå till innehåll

vart kan man köpa pvc akvariegenomföring?


kvalle

Rekommenderade inlägg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, vi tar strax över 200:- spänn för en GF 25 genomföring - så även om polaren har "rörmokar-rabatt" så tror jag inte det finns många tior att tjäna....

Min undran: är det värt besväret, när du ändå kan passa på när du är i akvariebutiken, och få rätt grejer från början?

Sedan ska man komma ihåg att det finns olika kvalitéer även här - vi jobbar enbart med GF (Georg fischers prylar) och dom är ju lite dyrare än italienska och kinesiska PVC detaljer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte värt besväret eftersom det är så besvärligt... ;-) Jag har själv köpt all min PVC i akvariebutik eftersom det är enkelt och smidigt och de man köper av förstår vad det ska användas till. Men när man ska bygga ett helt nytt rörsystem så förundras man ju lite över hur några enkla plastbitar kan kosta som de gör. Efter ha letat runt lite så har jag dock insett att det inte är här ni drar in de stora pengarna utan det måste vara något annat som ger guld och gröna skogar.

Summa summarum, om det bara är en genomföring det är frågan om så är det inte lönsamt eller värt besväret att köpa någon annanstans än i en trevlig akvariebutik ("greger" företräder ju en av de trevliga butikerna i Stockholm som kan rekommenderas). Då behöver man inte bara snacka rör utan kan även prata lite fisk :-).

Bygga helt nytt rörsystem kan eventuellt löna sig att leta på andra ställen men ofta tillkommer frakt och annat som äter upp den vinsten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

...........Det är väl lite av branschen dilemma, att det inte finns några "guld och gröna skogar"

Men jag håller med om att vissa av "plastbitarna" kan känna dyra (unionskopplingar, kranar etc) - men när jag jämfört med lågprisalternativen förstår jag bättre :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...