Gå till innehåll

Mickes 400 liters kub.


mickosch

Rekommenderade inlägg

Äntligen är mitt nya kar på gång, hämtas i helgen!

De flesta av er känner säkert igen det då det har stått hemma hos Laggeman. :)

Hade tidigare ett percula 90 som såldes till förmån för en flytt, men nu är jag äntligen på gång med ett nytt kar!

Inriktning :

Inte riktigt bestämt mig än men det lutar åt diverse zoanthusar, LPSer samt någon mussla.

I fiskväg har jag tänkt mig anthias än så länge bara. Samt en mandarin, den är given för mig.

Teknik :

Får med Jimmys LED- ramp så den räcker gott och väl.

Cirkulation kommer utgöras av minst en vortech mp10.

Det lutar åt att jag väljer BM nac7 som skummare. Inte helt säker än.

Returpumpen minns jag inte exakt, men det vet Jimmy. Börjar med detta, kommer säkert komma upp fler frågor och funderingar. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, var precis och hämtade 22 kg sten, ligger i en tunna med cirkulation just nu. Ska jag bara försöka få det placerat snyggt..

Får förhoppningsvis hem min mp10a på onsdag. :)

Sen är det bara belysningen som ska hem från lagge när han är klar med sin nya. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har satt igång med ramp 2 och 3 idag, så det rör på sig iaf, ska limma dioder sen så fort jag får hem den sista flänsen, de hade bara 3 av 4 kvar på Bauhaus när jag var där sist, så typiskt att man saknar ett fyrkantsrör!

Låter iaf bra att du fått hem sten nu, ska se till o få hem den där pumpen bara så du kan få lite sprutt genom sumpen också. :)

Koppla in skummaren nu med ifall det inte redan är gjort så den kan börja plocka ur skit redan nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det flyter på hyffsat genom sumpen nu, men känns ändå i klenaste laget.

Skummaren är igång, är väldigt förvånad att ljudnivån är så pass låg. Den skummar fantastiskt bra med, så känns som ett väldigt bra köp.

Jimmy: Vattennivån i avrinningen är ca 1cm under det stora röret nu så är väldigt tyst. Där det ska ligga eller det är för högt upp ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär, sten och mp10an i karet. Nu är det bara den underbara väntan.. :-)

Kommer ta en del fisk av min bror om en månad, minst. Har då ett ocellaris par att bli av med om någon är intresserad så skicka ett pm. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan jag iofs hålla med om. ;)

Men jag kommer köra på fler mindre fiskar istället.

Pumpen finns nu på plats hos mig, ska jaga rätt på ett sista 4-kantsrör nu också bara så jag kan få rätt på den sista modulen och köra ett heltest över karet innan jag plockar ner den gamla rampen åt dig. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Det rör på sig Micke. ;)

Min plan är att ha det klart innan helgen så jag kan låta den gå över helgen som test. Men oavsett så tycker jag att du ska komma ner och hämta hem belysningen så du kan få lite fart på karet. Samtidigt kan du ju få hem den lite kraftigare returpumpen också.

Vi kör upp till Öland på fredag (bröllopsfest och lite semester) så kommer du på torsdag så passar det oss fint. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...