Gå till innehåll

Hejsan! Och mitt lilla rev!


Alexraptor

Rekommenderade inlägg

Hejsan gott folk!

Ny medlem här på Saltvattensguiden. :)

Har varigt lite av en lurker under flera år, men bestämde mig nyligen för att registrera och bli lite mer aktiv. :)

Jag heter Mark och har mer eller mindre växt upp med akvarium.

Har hållit på med saltvatten sedan 2005 och har främst nanokar.

Jag har upplevt en hel del under åren som har gått, både gott och ont, begått en del synder som slutat I katastrof, men också lyckats rätt bra på en del håll, och har till och med odlat hela kolonier från små fraggar.

Så jag tänkte börja med att visa up mitt 60-liters kar med hembyggt refugium till att börja med, och om ni vill så kan jag till och med lägga upp bilder på hur det har utvecklats och förändrats under åren. :)

reef2012-April28th.jpg

OBS! Inget är blekt, bara den dumma kameran.

Däremot så finns det inte så jättemånga polyper kvar på den där stackars hjärnkorallen, som var en av mina allra första koraller och har överlevt mina oräkneliga synder.

Har en hel del svampkoraller, zoanthus, euphyllia, stjärnpolyper, hjärnkorall och en hel del varianter av montipora.

Hade tills nyligen ett par Lysmata Amboinensis, men tyvärr dog en här i veckan av en ömsningsskada.

Och så har jag ett par blå-benade eremiter, clownfiskpar, tre Trochusar, en liten strombus, och hundratals små turbosniglar.

Samt lite Halimeda makroalger.

Och så har vi mitt refugium som består av två små plastkar med lite aragonit och Cheatomorpha alger.

refugium20120429.jpg

Hoppas ni gillar mitt lilla kar, och jag ser fram emot att få känna folk häromkring lite bättre. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...