Gå till innehåll

43 L Mantis kar!


Rekommenderade inlägg

Ja då tänkte jag ta och dela med lite av mitt enkla lilla Mantis kar på 43 liter. :)

Akvarium: Standard 43 liters i glas.

Belysning: Delar ett 2x39w Hagen Glo armatur med ett annat 43 liters salt, Ett 6500k rör och en actinic.

Pump: Tunze Nanostream 6015, 1800 liter i timmen.

Doppvärmare: Aquael EasyHeater 50w, Okrossbar.

I akvariet har jag så klart min lilla mantis som smög med en bit levande sten i fjol, det är en Gonodactylus Smithii.

Har lite levande sten med stjärnpolyper på och en hel del makroalger och en liten klump cheatomorpha. :)

Hittills har han ömsat två gånger sedan jag fick honom, och han lever gott på räkor och pellets med några levande turbosniglar som mellanmål några gånger i månaden. :)

snipstank1.jpg

Hemskt svårt att få den lilla rackaren på bild, mest så filmar jag, för annars går det bara inte när man väl har ställt in kamerainställningarna.

Däremot har jag åtminstone den här bilden. ;)

snipspeeking.jpg

Och här har jag en samling av alla filmsnuttarna på min lilla mantis. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju nästan så att man blir avundsjuk på ditt kar med mantis :)... gillar ditt nano kar med en Smithii passar riktigt bra.

Hur aktiv är din mantis... håller den sig mest i sin håla eller kommer den ut och jagar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...