Gå till innehåll

Sjöäpple....


Guest Cliffan

Rekommenderade inlägg

Guest Cliffan

Mitt sjö-äpple har på sistone blivit helt sjö-vilt! (dåligt skämt, jag vet!)

Det flyttar sig från nära ytan till botten, ner på stenarna, just nu klättrar den på min skummare.

Är det ngn som har nåt tips på varför den gör så här? Jag har haft denna lilla varelse över ett år nu, och den verkar må bra i övrigt!

post-798-14468912042074_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom kan tyvärr döda hela övriga besättningen i karet utan att dö själva,jag loosade fisk för 30.ooo en gång på grund av ett sånt där äpple.

Matade korallerna med typ smorgosbord och då släppte äpplet rom eller nåt-1 timme senare var samtliga fiskar utom 2 mandariner döda,om jag inte minns fel så strök det ett gäng koraller också

Så FETVARNING!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cliffan

Svar ja, jag har fiskar i samma kar. Och svar ja, jag är medveten om riskerna med dessa. Har bara hört talas om "nån" som fått problem (utom dig Svärd), dock verkar väldigt få som pratar om det känna någon som har råkat illa ut.

Är det inte samma med vissa sjögurkor och anemoner, att det är fara och färde om de dör?

Ang doppvärmare så har jag ingen....jag har inga problem att hålla vattnet varmt direkt. :-)

Men vackra är de. Otroligt vackra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cliffan

Har också hört detta att de kan släppa rom....och mot det är det ju svårt att skydda sig. Det enda man kan göra är att hålla uppsikt över den, om den ser vissen ut så får man kasta bort den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

problemet ligger i att de ser inte alls vissen ut när det här händer,tvärtom så bumlar den runt och ser allmänt happy ut!

och jag lovar,du hinner inte ens reagera när den släpper rommen(eller vad det nu är)

räkna ned rejäl karens för din L-s också innan du kan använda den igen.

Så plocka ur den där nu!!,

Och var glad att du fick ha den så länge utan problem!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...