Gå till innehåll

Bygga inredning med mera


Marcus-

Rekommenderade inlägg

Skall fixa en sak till mitt kar.

Hur viktigt är det med inredningen att fiskar måste gömma sig osv, typ grottor?

Sen vilket hade ni gjort?

skall fästa sten på min bakgrund och har borrat hål i sten och satt i vprör. Men vpröret skall in i slimelinen. Skall jag fästa vprören med silikon eller skall jag ta koralllim den rödråsa massan man fäster koraller med?

Skall börja med stenen nu mot bottnen, hur gör man detta bäst?

Mitt förslag bra eller dåligt?

Tar Ikea plastskärbrädor klippa slangbitar som jag gör som fötter och silikonar fast dessa så slangen ligger mot ruta/gruskorn som är kvar. Ha dessa skärbrädor där alla stenar är mot bottnen.

Eller har ni andra ideer?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle använda silikon för att fästa. Inte koralllim då det är lätt att få bort tycker jag iaf. Sen vet jag inte om det kommer att hålla i längden.

Beror nog helt på vilken typ av fisk du tänkt att ha i karet angående gömställen för fisken.

Hepatua tex behöver ett ställe att kunna gömma sig på och sova på då den enligt mig en än ganska så rädd fisk.

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beror nog helt på vilken typ av fisk du tänkt att ha i karet angående gömställen för fisken.

Hepatua tex behöver ett ställe att kunna gömma sig på och sova på då den enligt mig en än ganska så rädd fisk.

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Tror du att det även är skillnad om man köper dessa rädda fiskar som små? Kan man lära dem att inte bli rädda om du är med på hur jag menar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dra till hornbach eller något istället köp det tunnaste frigoliten så silikonerar vi fast det på botten där stenarna ska va, om det va menat som skydd för glaset?

Jag sover aldrig ;) men borde ska upp om 5 timmar till jobb :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok ja det var för att skydda mot kryp som du har i ditt kar nu.....

Skall torka ut och rensa så mycket jag kan då så fixar jag frigoliten till vårt lilla möte :W:

5 timmar e ju inget. Då kan du simma vidare en stund till... -shark_smiley

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...