niki68 Postat 14 maj 2012 Dela Postat 14 maj 2012 Finns någon som använder samma Sander ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 14 maj 2012 Dela Postat 14 maj 2012 Sander och Aqua Medic är samma sak vad jag kan förstå. Jag har en Aqua Medic. Vad behöver du hjälp med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 4 december 2013 Författare Dela Postat 4 december 2013 Startade igår min Ozon Sander C200 (kör på kl:11.00) blå lampa lyser hela tiden på den.Tunze redox controll visade 275 nu efter ca.15 timmar visar 263.Vet någon hur lång tid det tar att få upp till 300 på den ?Har ändrat att köra på kl:12.00 just nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 4 december 2013 Dela Postat 4 december 2013 Det finns en ratt bredvid slanganslutningarna där man justerar ozonmängden. Den blå LED:en indikerar att den är igång.När man stoppat i en ny ORP-prob i akvariet bör man vänta några dygn innan man kan läsa av värdet... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 3 februari 2014 Författare Dela Postat 3 februari 2014 Vad är lagom att köra Ozon utan redox kontrollen.Sander C200 hur många timmar /dag och vilken kl: ska jag ha den på, just nu är testat på kl:09.00 kanske är för lite för min kar ca.1100 liter.Kör UV mellan 18.00-10.00/varje dag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 3 februari 2014 Dela Postat 3 februari 2014 Om du planerar att köra mycket ozon in i skummaren kanske du skall köra den på natten när ingen är nära akvariet... Fast det kan ju vara att justera in mängden medans man är vaken... Ozon är giftigt, och känner du lukten av ozon så kör du för mycket (ie mer än din skummare kan hantera).... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
niki68 Postat 3 februari 2014 Författare Dela Postat 3 februari 2014 Om du planerar att köra mycket ozon in i skummaren kanske du skall köra den på natten när ingen är nära akvariet... Fast det kan ju vara att justera in mängden medans man är vaken... Ozon är giftigt, och känner du lukten av ozon så kör du för mycket (ie mer än din skummare kan hantera)....Nej jag kommer inte köra i skummare.Har en Eheim pump som körs i sumpen.Jag ville bara köra dag tid när barnen är på dagis fråga är det ok 1-2 timmar /dag ska jag ha den på kl:11.00 eller är för mycket. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.