Gå till innehåll

Hur många 20W skulle ni köra på en 200x100x25mm kylfäns?


Alexander

Rekommenderade inlägg

Hur många 20W skulle ni köra på en 200x100x25mm kylfäns, 1.1C*/W, med aktiv kylning(200x200mm fläkt)?

Blir ju inte snyggt med en fläkt som är större än flänsen, men på den flänsen hade jag kört en 20w ;);)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många 20W skulle ni köra på en 200x100x25mm kylfäns, 1.1C*/W, med aktiv kylning(200x200mm fläkt)?

Jag antar att 1.1C°/W är utan din aktiva kylning så med fläkten borde du kunna gå upp till 2 st i alla fall fall. Det är ju välddigt svårt att bedömma effekten av fläkten, men det kan nog tom fungera med 3 st om fläkten fungerar bra. Lite fundersam om du verkligen menar att fläkten är 200x200!?

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, mina mått stämmer. 1.1C*/W är utan aktiv kylning. Fläkten är 200x200mm och flyttar minst 150CFM. Som jämförelse flyttar en "normal" 120x120mm fläkt 40-50cfm. Allt detta kommer bli inbyggt, så det att fläkten är större än flänsen har ingen betydelse.

Majki01, var det inte du som körde 16x3W Cree på en fläns av motsvarande storlek? Minns inte exakta måtten, men något ditåt..

Har nu införskaffat 2st 200x100x25mm kylflänsar, som jag kommer köra 5x20W på, med min fetfläkt. Tack för svaren!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, mina mått stämmer. 1.1C*/W är utan aktiv kylning. Fläkten är 200x200mm och flyttar minst 150CFM. Som jämförelse flyttar en "normal" 120x120mm fläkt 40-50cfm. Allt detta kommer bli inbyggt, så det att fläkten är större än flänsen har ingen betydelse.

Majki01, var det inte du som körde 16x3W Cree på en fläns av motsvarande storlek? Minns inte exakta måtten, men något ditåt..

Har nu införskaffat 2st 200x100x25mm kylflänsar, som jag kommer köra 5x20W på, med min fetfläkt. Tack för svaren!

Är det 5 fördelat på de två eller 5st per fläns?

Raportera gärna hur det faller ut med temperaturen sen, alltid intressant att veta!

MVH

/janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, mina mått stämmer. 1.1C*/W är utan aktiv kylning. Fläkten är 200x200mm och flyttar minst 150CFM. Som jämförelse flyttar en "normal" 120x120mm fläkt 40-50cfm. Allt detta kommer bli inbyggt, så det att fläkten är större än flänsen har ingen betydelse.

Majki01, var det inte du som körde 16x3W Cree på en fläns av motsvarande storlek? Minns inte exakta måtten, men något ditåt..

Har nu införskaffat 2st 200x100x25mm kylflänsar, som jag kommer köra 5x20W på, med min fetfläkt. Tack för svaren!

Jag kör med 13st 3W på 700mA passivt på en fläns som är ca 20x15cm, det funkar alldeles utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, mina mått stämmer. 1.1C*/W är utan aktiv kylning. Fläkten är 200x200mm och flyttar minst 150CFM. Som jämförelse flyttar en "normal" 120x120mm fläkt 40-50cfm. Allt detta kommer bli inbyggt, så det att fläkten är större än flänsen har ingen betydelse.

Majki01, var det inte du som körde 16x3W Cree på en fläns av motsvarande storlek? Minns inte exakta måtten, men något ditåt..

Har nu införskaffat 2st 200x100x25mm kylflänsar, som jag kommer köra 5x20W på, med min fetfläkt. Tack för svaren!

Jo :) det gick utan problem, jag va mer lite ironisk, men är 20w led lika stora som 3w i omkrets?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...