Gå till innehåll

Saliferts nya Kaluim test grymm!


Mattin

Rekommenderade inlägg

Va nere på bioted i ren frustration då mina koraller visar tecken på för låga kalium värden. Men jag har lånat en kamrats kalium test från redsea och de va inte något man bara testar över en kopp kaffe i soffan haha. fick dessutom olika resultat varje gång. en gång för högt och en gång för lågt osv.. körde ca 4 tester och kunde inte få de till att gå ihop! Men till min stora förvåning har det kommit ett salifert test som Ted just hade fått in och ja slog till dirr!! Rätt hem och mätte 2ggr på raken och fick exakt samma resultat båda gångerna och de va så löjligt enkelt och klar färg skillnad. Jag hade helt klart kalium brist så de va bara att dunka igång med K-balansen och se glad ut. Kan helt klart rekommendera detta till er som sitter och undrar om de där med kalium e nått att mäta! Tack salifert!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej tyvärr jag har ingen referensvätska att testa med. Men som sagt jag tyckte att mina koraller visade på kalium brist och jag började dosera redan ett par dagar innan jag köpte testet men vågade inte köra på fullt ut då jag fick så konstiga resultat av redseas test. Men nu idag så verkar korallerna bara må bättre och bättre:D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...