nemo Postat 6 april 2005 Postat 6 april 2005 en till "vad är detta" som finns på levande stenen ?storlek upp till 10mm (den på bilden).Finns en hel del & ökar i antal. Citera
jimmy Postat 6 april 2005 Postat 6 april 2005 en form av filtrerare brukar komma i massor i början trivs på lite mörkare ställen helt ofarliga Citera
nemo Postat 6 april 2005 Författare Postat 6 april 2005 ok tackar för snabbt svar.. nu kan man vara lugn då. iallafall tills nästa mysko sak hittas Citera
Jaken Postat 6 april 2005 Postat 6 april 2005 Jag tror bestämt det är den mycket ovanliga sjöpungen.Här är lite värdelöst vetande jag saxat från ett tidigare inlägg.."Sjöpungen börjar sitt liv med att leta reda på en bra plats att bo. När den är nöjd sätter den sig ner och äter upp sin egen hjärna. -Den behövs ju inte längre."https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=5857&highlight=hj%E4rnanej bara skojade, det är en helt ofarlig vattenfiltrerare Citera
xxxperxxx Postat 6 april 2005 Postat 6 april 2005 Kan vara en Sycon sp. (jag tror de heter så). Ett helt ofarligt kalkbaserat svampdjur. Citera
stigigemla Postat 6 april 2005 Postat 6 april 2005 Nej, det är helt klart en sjöpung. Totalt harmlös filtrerare utom för den som äger akvariet. De har som uppstyvnad av kroppen vassa kalktrådar man kan få i fingrarna typ glasull. De är inte giftiga, men någon gång kan det bli en infektion. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.