Gå till innehåll

mina clowner är jagar


Rekommenderade inlägg

Mina clowner gjorde likadant när dom fått en anemon. Slutade med att den som va "mobbad" flyttade till ytavrinningsboxen, när jag stoppade tillbaka den va den fortfarande lika utsatt så då fick den flytta. Hade antagligen blivit dödad annars :(

Clowner bilda ofta par och jagar då bort andra clowner från sitt revir. Se det positiva, det betyder antagligen att dom börjar bli färdiga att lägga ägg ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, två clowner i det karet borde väl egentligen vara mer lagom. Men mina 4 clowner "bor" bara 30-40cm ifrån varandra så det kan gå, bara dom kommer överens...

men sen har dem väl nästan 50cm åt var sin sida som är fritt :) Clowner är vääääldigt agressiva när de kommer till sitt territorium. Jag vet att det finns en del som har haft många clowner i RSM'r men då har det oftast varit att alla köpts samtidigt och att det är 1hona 3 hanar, inte två par.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

förstår inte vad ni menar med 5 clowner i ett 180 l är det för litet :)

Är det två par du har så är det utan tvekan för litet. Om det var en hona och 4 hanar du hade, skulle det eventuellt kunna vara ok, verkligen gränsfall men det ökar inte chanserna för att få yngel egentligen.

Påstår inte att de inte kan överleva så tätt, men det är inget de mår bra av och tvivlar starkt på att det är en miljö de skulle leka i.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

men sen har dem väl nästan 50cm åt var sin sida som är fritt :) Clowner är vääääldigt agressiva när de kommer till sitt territorium. Jag vet att det finns en del som har haft många clowner i RSM'r men då har det oftast varit att alla köpts samtidigt och att det är 1hona 3 hanar, inte två par.

Nä, faktiskt inte :) det ena paret bor i ena hörnan av karet och det andra paret bor bara en lite bort... Kan inte säga 100% att det är två par, men dom uppför sig så iaf. Visserligen va alla mina 5 clowner istoppade samtidigt, men började inte bilda par förrän jag stoppade i anemonen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gamla dom är vet jag faktiskt inte, följde med karet jag köpte... Det är dom två största som bildat par, en svart och en orange ocellaris. Dom två minsta (också en svart och en orange) har "byggt bo" i min sarcophyton, men ibland, speciellt på natten, är alla 4 i anemonen och då kommer dom bra överens :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har 2 olika arter på clowner i mitt kar det är

5 orange clowner

1 röd clown men kan inte namn den har bara 1 rand

Troligen en tomat clown.

Har själv 2 tomatclowner i ett 100 liters.

sen har jag ett par svarta och 3 oranga samt en sammetsclown i mitt 900 liters och det synns vart revirgränserna går.Skulle sammetsclownen våga sig 30cm till vänster i karet så motas han tillbaka.Dom oranga lägger rom 1 gång i månaden eller så.Har inte brytt mig att diva upp dom enu men det är på g till hösten.Detta gör jag som en utmaning då jag redan lyckats med Bengaier som är en bra första fisk om man vill ha yngel.Munruvare som spottar ut yngel som kan äta artemia på en gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...