Gå till innehåll

Min firefish har kolliderat med en fireworm ( kommer den att klara sig?)


Sunny

Rekommenderade inlägg

Har en nemateleotris decora hemma, som är full av nesseltaggar från en firefish, vet inte hur det gått till.. men jag märker ju på fisken att det gör ont !

Så nu kallar jag på fiskexperterna, vad gör jag ?

Är väldigt smärtsammt att titta på... jätte tråkigt på en så fin fisk.Vet inte hur allvarligt detta är ?

Nu syns inte det på bilderna, men han har fått taggarna(fibrer) i ansiktet, även ögon och nos samt på mage.. ja lite överallt.

Före

post-2018-14468925636458_thumb.jpg

Efter

post-2018-14468925637396_thumb.jpg

Är Tacksam över all hjälp jag kan få.

Mvh

Sunny

post-2018-14468925637063_thumb.jpg

post-2018-14468925637227_thumb.jpg

Ändrat av Sunny
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok toppen Tack ! ja det är ju lugnande, har själv varit inne på samma spår där. Tänkte de tar väl lite fireworms/bristleworms ibland också.. så de känns som att de flesta gobi liknande varelser bör ha resistans mot dessa angrepp. men ville försäkra mig. så fort det gick så att man inte klantar sig pga ignorans :)

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Hej Leon !

Detta hände faktiskt bara en gång, det är nog inte helt omöjligt, har aldrig sett denna göra det, men har haft olika cryptocentrus tidigare som gjort detta. Det skulle väl också förklara toleransen mot nesselgiftet ? "bara en teori" :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...