Gå till innehåll

kan inte ladda upp bilder


Rekommenderade inlägg

Nu har jag slagit ihop användarna Jesper, så nu kan du testa att ladda upp en ny bild med din riktiga användare, logga ut och in om du var inloggad som Joppsson för säkerhets skull så att det inte blir nåt strul med användarid:erana...

Om allt nu funkar så tar jag hand om dig näst Fredrik, ikväll sannolikt..

Status: det jag kan se med Joppssons flytt var att hans antal inlägg har fördubblats, det var nåt jag kom redan innan, men då jag inte har tillgång till databasen direkt här på jobbet så får det vara så, kanske fixar till det ikväll, men ändrar min databasfråga så inte det uppkommer i framtida användare.

Tack Jani!

Är på jobbet nu men ska pröva att lägga upp en bild ikväll när jag kommer hem. [ATTACH]81414[/ATTACH]

Testar med en bild via Tapatalk och det verkar fungera.

Mvh Jesper

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack Jani!

Är på jobbet nu men ska pröva att lägga upp en bild ikväll när jag kommer hem. [ATTACH]81414[/ATTACH]

Testar med en bild via Tapatalk och det verkar fungera.

Mvh Jesper

hmm... märkligt. När jag laddade upp bilden tidigare idag så fungerade allt som det skulle och jag kunde gå tillbaka till tråden och titta på den (via Tapatalk). När jag nu loggar in så kan jag inte längre se bilden (ogiltig länk) vare sig i Tapatalk eller på nätet.

post-7011-14468926405411_thumb.jpg

Prövar att ladda upp en bild via nätet istället så får vi se om det går bättre.

/ Jesper

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte exakt vad som hade skett, men antar att jag var lite för snabb på att byta namn innan omindexeringen av siten hade hunnit klart när jag slagit ihop användarna, så det var en rad i databasen jag fick återskapa manuellt.. Men nu syns bilden igen! :)

Härligt, och återigen stort tack. Tänk om man fick sådan här service på övriga it-tjänster jag har på jobbet. Då hade vardagen varit en fröjd!

Saltvattensguiden är mer än väl värt några hundralappar om året i spons. Hoppas fler blir stödmedlemmar så forumet kan fortsätta utvecklas och underhållas.

/ Jesper

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en workaround så de som vill få sitt konto "fixat" skriver ett PM till mig så betar jag av er en efter en (i mån av tid tyvärr), det är det bästa jag kan göra just nu då felet ser helt slumpmässigt ut (finns ju självklart nån koppling nånstans, men för komplex att hitta för tillfället i.a.f.) Det verkar inte har nånting med användarkontot i databasen att göra heller, då jag kopierade över alla jeppssons värden ifrån han gamla till nya användaren, så det är nånstans ännu djupare nere i databasen...

När jag fixar med erat konto, som kanske tar 30-60 minuter i anspråk, så bör ni inte göra nånting på SG, för risken finns att nånting kan gå fel med alla de olika stegen och saker kan försvinna i tomma intet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...