Wigge Postat 3 juni 2012 Postat 3 juni 2012 Hur mycket sten kan man ha i ett 32 liters nano kar? och hur mycket tycker ni man ska ha?=)Här är mitt kar, tycker ni det är för mycket/lite med sten?=) Citera
Andy88 Postat 3 juni 2012 Postat 3 juni 2012 De är upp till dig själv. Tycker det ser bra ut som det är nu. Du ska ju ha plats till något och sätta på stenen med. /André---I am here: http://tapatalk.com/map.php?4irhfwSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Hermanbrute Postat 3 juni 2012 Postat 3 juni 2012 Helt beroende på vad du vill ha i akvariet! Dem flesta djuren vill ha gömställen och du vill ha sten att fästa korallena på om du ska ha några. Det är inte omöjligt att köpa till extra sten senare om du känner att du vill ha mer Citera
MrRhames Postat 3 juni 2012 Postat 3 juni 2012 Det ser bra ut som det är. Hur många kilon är det?Mvh \\Benjamin Citera
Wigge Postat 3 juni 2012 Författare Postat 3 juni 2012 tack =) var bara orolig att jag hade för mycket=) jodå ska inhandla en Euphyllia Glabrescens eller en [h=1]Galaxea fascicularis nästa vecka, ni kan ju säga vilken ni tycker=)[/h] Citera
Awa86 Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Man kan inte ha för mycket ls, man brukar rekommendera minst 1 kg per 10 liter men det finns ingen övre gräns. Euphullian är känslig för ändringar i vattenkvalité vilket kanske inte gör den så lämplig i ett litet akvarium, galaxean har jag ingen kunskap om. Citera
Wigge Postat 4 juni 2012 Författare Postat 4 juni 2012 aha har redan en euphyllia och den har växt jätte mycket på bara 1 månad så tror den trivs:D och ska inhandla en euphyllia med långa polyper som anemon sub till mina clowner=) Citera
Awa86 Postat 4 juni 2012 Postat 4 juni 2012 Trevligt att den euphyllian du har växt, hade en Glabrescens sj i mit 170 liters förut (tyvärr fick den BJD och dog efter att min akvarievakt inte skött sig när jag var i Egypten) mina Clowner (som inte heller har anemon) brydde sig aldrig om vare sig den korallen eller någon annan jag haft så det är ingen garanti att Clownerna flyttar in det verkar vara ganska individuellt. Men även om clownerna inte flyttar in är det en vacker korall (kanske vackrare utan clowner som stör).Se bara till att dina olika euphyllior inte står för nära varandra de är aggressiva. Såg föresten på bilden att en clown är vid den euphyllia du redan har den har inte flyttat dit? kanske bara tillfällighet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.