Gå till innehåll

Deprimerad Clownfisk


papi

Rekommenderade inlägg

Jag har sedan ganska länge en sametsclown och en sandanemon. Dessa är inte naturligt tillsammans men det har inte hindrat clownfisken från att ty sig till anemonen. Ett problem är att fisken inte förstår att anemonen gillar sand. Hon gör sitt yttersta för att plocka undan större stenad och vifta bort sanden med stjärten. (Häromdagen såg jag clownen med en putsarräka i munnen som kommit för nära och som dumpade en bit bort). Anemonen gillar så klart inte denna konstanta sandbrist och har flyttat runt tills den hamnat i ett mörkt läge där jag inte kommit åt att mata den. Den blev mindre och blekare med tiden och igår beslöt jag att flytta ut den i ljuset och sanden vilket gick bra. Så nu verkar den trivas och har fått mat men nu när anemonen är borta från clownens sten har clownen slutat äta. Den har dragit sig tillbaka i en mörk håla och kommer bara ut i bland och kollar där anemonen förut satt. Det kanske är ett sammanträffande men det ser onekligen ut som om fisken är ledsen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...