Linnex Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 Är en del att fixa innan jag startar skarpt.Ytavriningen är tyst men jag tycker det låter mycket från röret i sumpen. Jag har gjort ett vattenlås i sumpen men det skvalpar bra inne i röret.... Har ni lite tips hur det går att tysta ner det?Har även någon kopplinger som inte blivit tätt som får limmas om samt att jag måste jobba lite på att tysta ner pumparna.Sedan gjorde jag en kanon grej. Borrade inte returen för att hindra baksug. Naturligtvis lyckades jag glömma att dra av rörbiten som sticker ner i akvariet när jag stängde returpumpen 5:e eller 6:e gången... så nu vet jag hur det blir när man flödar sumpen :-$ Citera
Linnex Postat 12 april 2005 Författare Postat 12 april 2005 Fundering.Limkoppling som inte blev tät.Måste man plocka bort den och limma om eller brukar det räcka att lägga på lim på kanten/utvändigt 90° och röret... som det är nu kommer det ungefär en droppe i sekunden. Citera
per-ronnny Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Du får inte den tät utan att ta bort och börja om. Tyvärr. Citera
Linnex Postat 12 april 2005 Författare Postat 12 april 2005 OK. Hur länge måste man vänta på limmet att torka innan man kan koppla på vatten igen? Citera
wrang Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Tangit lim bör vara torrt efter 24timmar innan man släpper på vatten igenhttp://www.gpa.se/pdf/tangit_fold_se.pdfsidan 6 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.