Wigge Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 Gjorde misstaget som säkert många gör. att man köper en fisk man tycker är cool men glömmer fråga vad den heter. så jag kollade runt på nätet utan att hitta ngt så nu frågar jag er på SVG om ni vet vad det är för fisk, vad den äter och gillar den att städa/vända sand. för den lägger sig på sidan och "vänder sanden".Här är en bild på den=):MVH Wigge Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik L Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 Någon form av kirurg är det.Skulle tro Acanthurus av något slag.Lite svårt att se vilken färg den har. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 19 juni 2012 Författare Dela Postat 19 juni 2012 blå grå med svaga gula ränder och gula fenor. vet du vad dem äter?=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 Det är en kirurg fisk..Mat: pellets , alger i karet , fryst mysis,artemia mm , Nori blad osv..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Patrik L Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 Enligt din beskrivning på fisken så tror jag att det är enAcanthurus mata. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 19 juni 2012 Dela Postat 19 juni 2012 Det kan vara en Acanthurus coeruleus också som håller på att färga om.Kirurger vänder inte sand, de käkar alger i huvudsak. Kräver ofta en del simyta och gott om möjlighet att äta alger, dvs mycket sten/bakgrund med lite algpåväxt.Lägger den sig på sidan och drar sig mot sanden så kan den ha parasiter på sig som den försöker bli av med. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.