Oxygar Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Hej.Jag skulle vilja ha lite tips på fisksorter jag kan ha i mitt kar.Det jag har i nu är 2 clowner 1 eremit och 1 sjöborre.Länka gärna bilder på dom som ja kan ha. Citera
StoffeSwe Postat 20 juni 2012 Postat 20 juni 2012 Gramma loreto är en fin och fredlig fisk som man kan ha i ett 80L kar Citera
Oxygar Postat 5 februari 2013 Författare Postat 5 februari 2013 Kan jag ha denna i mitt 80L eller är det risk att den gräver så pass mycket så den kan välta stenarna?[TABLE=class: headertable]<tbody>[TR][TD=class: cell2]Cryptocentrus cinctus[/TD][/TR][TR][/TR]</tbody>[/TABLE] Citera
Lasse Postat 5 februari 2013 Postat 5 februari 2013 Du skall alltid förankra dina stenar från botten så de inte blir underminerade - bygg ej på lösan sand MVH LasseDen passar Citera
Oxygar Postat 8 februari 2013 Författare Postat 8 februari 2013 Du skall alltid förankra dina stenar från botten så de inte blir underminerade - bygg ej på lösan sand MVH LasseDen passarok. då passar den inte i mitt kar just nu. Citera
Lasse Postat 9 februari 2013 Postat 9 februari 2013 Förr eller senare får du problem om du placerat din stenkonstruktion på sanden. Du bör så fort som möjligt försöka göra om och bygga ditt stenparti från bottenglaset. Det finns andra grävande djur än fisk.MVH Lasse Citera
Svahn Postat 12 maj 2013 Postat 12 maj 2013 Kan jag ha denna i mitt 80L eller är det risk att den gräver så pass mycket så den kan välta stenarna?[TABLE=class: headertable]<tbody>[TR][TD=class: cell2]Cryptocentrus cinctus[/TD][/TR][TR][/TR]</tbody>[/TABLE]Mina gräver inte så mycket...men de vill ha "grottor" att krypa in i och gömma sig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.