Fildur Postat 21 juni 2012 Postat 21 juni 2012 HejJag har köpt en deltec reaktor med CO2 tub och granulat, på ett dygn har KH stigit från 8 till 11.Att minska ner bubbeltakten är inte lätt (1bubbla per s just nu), jag läser nu att många har enbart reaktorn på X timmar om dagen. Vad är det för pryl jag behöver somkan slå av och på koldioxidtuben? Eller är det något annat jag skall göra för att få det att bli balanserat?Nu så stängde jag av koldioxiden helt.Eller vilka lösningar kör ni andra som har kalkraktorer på för att ställa in den?Var gärna övertydliga när ni förklarar, det uppskattas! :-) Citera
Trollsvans Postat 21 juni 2012 Postat 21 juni 2012 Jag har min koldioxid på timer med en magnetventil. Jag ser inte om du har nålventil på din regulator heller, har du inte det så är det bra att ha. Blir svårt att justera annars. Men magnetventilen är nog det du behöver, så du kan köra gasen på timer. Jag har min igång ca 12 timmar om dagen. Citera
Fildur Postat 21 juni 2012 Författare Postat 21 juni 2012 Jag har min koldioxid på timer med en magnetventil. Jag ser inte om du har nålventil på din regulator heller, har du inte det så är det bra att ha. Blir svårt att justera annars. Men magnetventilen är nog det du behöver, så du kan köra gasen på timer. Jag har min igång ca 12 timmar om dagen.Ok magnetventil är det som behövs, stort tack! Fungerar vilken magnetventil som helst man hittar eller kan det vara fel i fästen och så? Citera
Stensson Postat 21 juni 2012 Postat 21 juni 2012 Hey!!Vänta här nu, du drar ju ifrån i teknik.Manuell tillförsel av kemikalier är ju det som är roligt med salt. Vad skall du nu syssla med när du får tid över :-) Citera
Fildur Postat 21 juni 2012 Författare Postat 21 juni 2012 Hey!!Vänta här nu, du drar ju ifrån i teknik.Manuell tillförsel av kemikalier är ju det som är roligt med salt. Vad skall du nu syssla med när du får tid över :-)Haha ;-) Citera
Trollsvans Postat 23 juni 2012 Postat 23 juni 2012 Ingen aning om det där med fästen etc faktiskt. Det borde vara standardiserat dock. Jag hade tur och fick mina grejer i paket, behövde aldrig tänka på den biten.Kolla med diverse akvarieaffärer så tror jag det löser sig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.