Gå till innehåll

Död?


jimmye

Rekommenderade inlägg

Hallå alla glada!"

Min Sarcophyton såg ut att dö helt utan anledning i går ! den har mått hur bra som helst i ca en månad men sedan i går ser den ut att lösas upp!

min fucata, mina skivisar och 2 st andra koraller som jag inte vet namnet på ser ut att må bra likaså fiskarna(ocellaris) vet nån vad det kan vara jag mätte vattnet på nitrit och nitrat men jag hittade inte nått som var ovanligt!

väldigt tacksam för hjälp!

mvh jimmy

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå alla glada!"

Min Sarcophyton såg ut att dö helt utan anledning i går ! den har mått hur bra som helst i ca en månad men sedan i går ser den ut att lösas upp!

min fucata, mina skivisar och 2 st andra koraller som jag inte vet namnet på ser ut att må bra likaså fiskarna(ocellaris) vet nån vad det kan vara jag mätte vattnet på nitrit och nitrat men jag hittade inte nått som var ovanligt!

väldigt tacksam för hjälp!

mvh jimmy

Hur menar du med dör? Släpper den något folieliknade lager och är ihopdragen bara.I sådant fall så är det som det skall;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja det ser ut som att den krackilerar i mitten hal blevit små hål kan man säga...

de/dom har även sjunkit ihop i foten typ säckat i hop!

hoppas att det är som du säger!...vill ju inte tappa suget nu när uppstarten har gått så bra!, men jag misstänker att en del av de fulingar till maskar(blåmetallic med borst/rödsvarta med borst(den största ca 10-15 cm)som även dödade en av mina turbosar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja fraggade den enl hur WRANG förklarade för mig i min tråd ang lobo som fallar isär..

skär bort allt som ser dåligt ut.. sen e det bara att kapa upp den i bitar om ca 2 cm st..

ta ett par gummisnoddar å fäst bitarna på lite nykluven ls.. efter 2-3 veckor så bör dom ha växt fast då kan man placera ut dom i karet eller byta bort dom...

ja la alla i en glas skål å placerade dom intill utblåset från en cirkpump..så det blir bra cirk runt såren..

ja satt även in ett extra kolfilter för extra säkerhet ifall bitarna skulle släppa ut nå gift..

ett tips som ja fick ifrån JMAONE..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...