Oxygar Postat 28 juni 2012 Postat 28 juni 2012 Hej. Jag har problem med att vattnet inte hinner igenom sumpen tillräckligt fort för pumparna.Har ni någon ide vad jag bör ändra på.Så här ser det ut Citera
Wigge Postat 28 juni 2012 Postat 28 juni 2012 sätt den ena pumpen så att den blåer rakt in i sumpen(där vattnet rinner in) borde fungera=) Citera
Oxygar Postat 28 juni 2012 Författare Postat 28 juni 2012 sätt den ena pumpen så att den blåer rakt in i sumpen(där vattnet rinner in) borde fungera=)'ska testa det Citera
Oxygar Postat 28 juni 2012 Författare Postat 28 juni 2012 Hoppas det kommer fungera. lägger upp en till bild hur vatten nivån är i sumpen. Har köpt hem en skummare som jag ska sätta i mitten facket och då måste jag få upp den mycket högre. Citera
Oxygar Postat 28 juni 2012 Författare Postat 28 juni 2012 funderar på att ta ut makaronerna och filter mattan. sätta båda pumparna i sista facket. skummare i andra och lägga faxe stenen i första och fylla med biobollar över stenen och pumparna. Vad tror ni om det? Citera
DaTrucka Postat 29 juni 2012 Postat 29 juni 2012 Det är väl meningen att pumparna ska vara i sista facket?Så hade jag satt dom iaf, tycker det är mest logiskt. Citera
Janne68 Postat 29 juni 2012 Postat 29 juni 2012 Nu ser det ut som du redan har rätt och hög nivå i karet, men har du provat att fylla på lite mer vatten till så du ökar höjden några millimeter i karet, då kommer höjden öka mer i returfacket. Det är ju normalt så att det är i returfacket det sjunker snabbt med avdunstingen medans det i karet knappt går att se skillnaden, men fyller man på så blir ökningen också mest märkbar i returfacket.Men det där kanske du har full koll på redan och har testat :-)MVH/Janne Citera
Oxygar Postat 29 juni 2012 Författare Postat 29 juni 2012 pumparna var i sista facket i början men var tvungen och ta bort den ena pga att vattnet inte han fram. men sen satte det igen sig så mkt så att det inte än han med med en pump. Citera
Oxygar Postat 29 juni 2012 Författare Postat 29 juni 2012 Jag tog bort filtermattan som hade satt igen sig och köpte en bit av bottenfilter som jag har satt ditt för att förhindra att makaronerna lägger sig i vägen mellan fack 1 och 2. Se bild.Nu fungerar det utmärkt. Väntar bara på skummaren som ska sitta i fack 2. Då måste jag ta ut lite grejer.Vad tycker ni jag ska köra med i fack 1Makaroner och biobollar eller faxe sten och biobollar? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.