Gå till innehåll

Turbosniglar


Emvees

Rekommenderade inlägg

Tjoho!

Har en fundering angående turbosniglar , har nämligen 6st varav 2 av dem legat väldigt stilla dem sista dagarna. alltså ej rört sig alls.. Dessutom så har den ena släppt ifrån sig själva "locket" eller vad man säger.... Men när jag tog upp den ena och la den i ett annat kar så verkade den iaf dra sig in i skalet.. vadan detta beteende?

Tack på förhand!

/Emvees

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

min erfarenhet är att man måste "koppa in" dem långsamt i minst en timma. har flera gånger slarvat med detta vilket har varit mindre bra! speciellt Trochus:ar (de svarta)!

Jag hällde ner vattnet dem kom i i en 14 liters hink. Lät vatten droppa från akvariet i ca 2 timmar. 2 singlar och två eremiter har gått åt på en vecka. Alla värden som jag mäter är bra . Fiskarna och räkorna verkar iaf stortrivas. Vad betyder egentligen koppla? Och är dem möjligtvis känsliga för lite för varmt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hällde ner vattnet dem kom i i en 14 liters hink. Lät vatten droppa från akvariet i ca 2 timmar. 2 singlar och två eremiter har gått åt på en vecka. Alla värden som jag mäter är bra . Fiskarna och räkorna verkar iaf stortrivas. Vad betyder egentligen koppla? Och är dem möjligtvis känsliga för lite för varmt?

KOPPA betyder att man häller i en kopp med vatten var 5e min, alternativt har lite rinnande vatten ner i din behållare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...