tomas67 Postat 3 juli 2012 Postat 3 juli 2012 Häromdagen så skaffade jag en eremit kräfta, upptäckte nu i morse att den största turbosnäcksan låg upp o ner och va död, misstänker att eremitkräftan är inblandad i det, nu min fundering hur gör ni andra, låter ni dom döda snäckorna ligga kvar eller ta ni upp dom Mvh Tomas Citera
Reuben Postat 3 juli 2012 Postat 3 juli 2012 De får ligga kvar så eremiterna har något att krypa in i, de bryts ner med tiden Citera
Majki01 Postat 3 juli 2012 Postat 3 juli 2012 Vad för eremit? jag har bild bevis på att röda eremiter attackerar fullt friska snäckor dödar dom för att sen efter ett tag ta deras skal.. detta upptäckte jag idag då jag satt och beundra karet och helt plötsligt ser att min ena eremit attackerade en stor nassarius snäcka rätt snabbt drog ut "sniglen" så det blev slemmigt i hela karet och nu 2 timmar senare så går eremiten i nassarius skalet. Citera
Blåbert Postat 4 juli 2012 Postat 4 juli 2012 Vad för eremit? jag har bild bevis på att röda eremiter attackerar fullt friska snäckor dödar dom för att sen efter ett tag ta deras skal.. detta upptäckte jag idag då jag satt och beundra karet och helt plötsligt ser att min ena eremit attackerade en stor nassarius snäcka rätt snabbt drog ut "sniglen" så det blev slemmigt i hela karet och nu 2 timmar senare så går eremiten i nassarius skalet.Rätt coolt faktiskt Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.