Gå till innehåll

Död turbo snäcka


tomas67

Rekommenderade inlägg

Häromdagen så skaffade jag en eremit kräfta, upptäckte nu i morse att den största turbosnäcksan låg upp o ner och va död, misstänker att eremitkräftan är inblandad i det, nu min fundering hur gör ni andra, låter ni dom döda snäckorna ligga kvar eller ta ni upp dom

Mvh Tomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad för eremit? jag har bild bevis på att röda eremiter attackerar fullt friska snäckor dödar dom för att sen efter ett tag ta deras skal.. detta upptäckte jag idag då jag satt och beundra karet och helt plötsligt ser att min ena eremit attackerade en stor nassarius snäcka rätt snabbt drog ut "sniglen" så det blev slemmigt i hela karet och nu 2 timmar senare så går eremiten i nassarius skalet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad för eremit? jag har bild bevis på att röda eremiter attackerar fullt friska snäckor dödar dom för att sen efter ett tag ta deras skal.. detta upptäckte jag idag då jag satt och beundra karet och helt plötsligt ser att min ena eremit attackerade en stor nassarius snäcka rätt snabbt drog ut "sniglen" så det blev slemmigt i hela karet och nu 2 timmar senare så går eremiten i nassarius skalet.

Rätt coolt faktiskt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...