Gå till innehåll

min Dory är borta....


pepe

Rekommenderade inlägg

Vad kan ha hänt.

Min paracathurus hepatus är spårlöst borta. Finns ingen stanns i akvariet... Hon var en liten bebis (3-4 cm), men har inget köttätande förutom clowner, och dom kan ju inte ta henne....

Kan min anemon ha ätit henne?

(Bubbelanemon)

Vad kan annars ha hänt?

Gula kirurgerna kan väl inte ha ätit henne?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest NoName

Så du har kollat alla pumparna ordentligt? De gula kirurgerna har nog inget med saken att göra för jag antar att dom är betydligt större än din lilla hepatus och borde därför inte mobba henne alls...

Lyfta ur stenen skulle jag inte gjort i första taget om det inte handlade om jättelite sten. Är fisken sjuk blir den inte friskare av stressen och är fisken död kan den lika gärna vara kvar, om det finns något kvar av den. Men det är klart, inge kul om man tror att den har fastnat och sedan bara strunta i den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det här med att plocka i och ur stenen i tid och otid är inte att rekommendera,

varenda gång man gör detta rubbas biobalansen och man skapar nya och större problem och stress för djuren i karet.

låt karen vara ifred så mår dom mycket bättre!

hepatus brukar kila in sig under stenar o dyl, men inga friska fiskar fastnar i stenar eller pumpinsug

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

men om den har satt fast sig- ska jag då inte försöka kolla om jag kan hjälpa loss den.... hemskt att lämna fisken där för att dö....

fast nu är det ju så att jag kan se in i alla grottor och bak allting från utsidan- och har verkligen letat överallt....

enda jag kan tänka mig är att den har åkt ner under stenen eller nåt....

hmmmmm...........

:/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest NoName

Alltså... Det behövs bara ett pyttelitet hål eller en spricka. Den kan gömma sig i en sten så att du inte ser den...Men dom gömmer sig inte såhär länge, det har nog tyvärr hänt något med fisken..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej... en blå stjärna bara....

den kan väl ändå inte ha ätit fisken?

den är verkligen inte under någon sten eller mellan nått eller utanför akvariet.... den försvann verkligen bara på okänd sätt....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest NoName

Den kan mycket blivit sjuk och dött. En så liten fisk äts upp otroligt fort, bara borstmaskarna kan ha käkat upp den innan du ens börjat sakna den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...