Gå till innehåll

Tmc aquarium ozon, lite frågor


MarinaS

Rekommenderade inlägg

Hejhej! Vi var och köpte en ozonisator idag av märket Tmc aquarium och pappa har nu kopplat in den men jag är helt liv rädd att vi ska dö eller nått.. Det var egentligen min ide att köpa ozon och jag fick till och med övertala pappa om att köpa en men nu börjar jag tvivla lite då det känns så farligt.

Men jag är som sagt skit rädd för min pappa tar saker och ting med chill än mig.. Men ozonisatorn kan man programmera från 25-250mg/hr och vi har den inställd så att det lyser 3 ledd lampor vilket är 5 mg per 100 liter om jag fattat det rätt..

Men hur luktar ozon och blir luften typ tjockare när man har den på eller inbillar jag mig bara? Och hur många timmar per dag tycker ni man ska ha på ozonet?

Anledningen till att vi köpte ozonet är för att tre fiskar har fått vita prick (de andra sakerna den gör är självklart också ett stort +) och uv filtret som vi beställde har inte kommit än och av vad jag läst till mig är ozon bättre för just vita prick?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej bra då vet jag :) Vi kör den genom skummaren och har satt den på 4 timmar var 12 timme. Det är en stor skillnad på vattnet iallafall dock har jag inte sätt någon större skillnad på fiskarnas prickar men jag hoppas de försvinner för jag vill inte ha någon som helst fiskdöd, speciellt inte kofisken som jag verkligen har "lärt känna"..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...