Laggeman Postat 21 mars 2013 Postat 21 mars 2013 Ok, ja det borde ju vara både billigast att få fram och att frakta hit kan man tycka.JAg gav ca 500kr för mitt kort inkl. frakt från Tyskland, tror inte din blir dyrare från HK. Citera
Andy88 Postat 21 mars 2013 Författare Postat 21 mars 2013 Ok, ja det borde ju vara både billigast att få fram och att frakta hit kan man tycka.JAg gav ca 500kr för mitt kort inkl. frakt från Tyskland, tror inte din blir dyrare från HK.Ja precis. Hellre 500:- än 2-3000:-. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 22 mars 2013 Författare Postat 22 mars 2013 Skickade iväg ett mejl till BM idag så väntar på svar nu. Hoppas de blir positivt. Får köra manuell balling nu så länge och lite till. Får buffra upp alla värde eftersom det gått några dagar innan jag upptäckte att den inte fungerade. Ren slump att jag upptäckte det innan det var för sent. ://AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 3 april 2013 Författare Postat 3 april 2013 Två svarta clowner från nanot har flyttat in. Dröjde inte många sekunder innan de hittade mina andra två som har funnits med från starten. Fullt slagsmål i boet. :/ Efter att jag hållit isär dem ett tag med en algskrapa så har de lugnat ner sig lite. Några utbrott då och då men det ser faktiskt positivt ut. Resultatet återstår att se imorgon. Är alla fyra vid liv så tror jag att de kommer överens resterade tiden av deras liv. Efter att doserpumpen havererade så har jag lyckats buffra upp alla värde och hålla dem stabila. Fosfaten har börjat gå ner till kritiska nivåer för cyanon som nu tynar bort. Äntligen. /André Citera
Heske Postat 3 april 2013 Postat 3 april 2013 Grattis till och lyckas ta död på cyanon! Hur låga värden på fosfaten snackar vi? Kämpar själv med och bli av cyano i båda mina kar:( Citera
Andy88 Postat 3 april 2013 Författare Postat 3 april 2013 Grattis till och lyckas ta död på cyanon! Hur låga värden på fosfaten snackar vi? Kämpar själv med och bli av cyano i båda mina kar:(Jag kan alldeles strax göra ett test med Hannan. Är sjäv nyfiken på att veta vad den säger. /André Citera
Andy88 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Glömde helt bort att testa fosfaten igår. 0.03 visade hannan idag iaf och för exakt 14 dagar sen låg den på 0.13. Inga vb är gjorda under den tiden, bara använt RS No3 po4-x och för 6-7dagar sen började man se att cyanon tynade bort. Teoretiskt sett så borde fosfaten då legat på 0.07-0.08./André Citera
Andy88 Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Gjorde en god gärning idag och torkade bort alla saltavlagringar och dam, rengjort skummaren och ska nu slänga i biofiltret. Blev också några helbilder. Ska ta någon dag framöver och fragga lite så man kan fylla upp karet där nere. /André Citera
LN21 Postat 7 april 2013 Postat 7 april 2013 Snyggt och väldigt stilrent. Är ju ett riktigt kanonkar:) Citera
Andy88 Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Snyggt och väldigt stilrent. Är ju ett riktigt kanonkar:)Tack Larry! Det ser betydligt mycket bättre ut nu är för en månad sen. I stort sett mer cyano än sand. ://André Citera
_Manne_ Postat 7 april 2013 Postat 7 april 2013 Ser riktigt bra ut Andy!! Kul att cyanon är historia.. Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Ser riktigt bra ut Andy!! Kul att cyanon är historia.. Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkTack! Absolut, är bara ytterst lite kvar nu på btn'en. Bör vara borta om bara någon dag. /André Citera
freddi36 Postat 7 april 2013 Postat 7 april 2013 Ser riktigt bra ut Tycker det är häftigt att du har fraggtanken placerad under det stora karet. Hur går det med Trachyn btw? Citera
Andy88 Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Ser riktigt bra ut Tycker det är häftigt att du har fraggtanken placerad under det stora karet. Hur går det med Trachyn btw?Tack! Det går bra! Har båda mina trachos i fraggkaret och sen de kom ner där har de bara svällt mer och mer. Anklagar eldvärgkejsaren till mitt tidigare problem men ska testa och flytta upp dem igen och hoppas på att de får vara ifred./André Citera
Andy88 Postat 11 maj 2013 Författare Postat 11 maj 2013 Hämtade min nya doserpump idag, underbart att slippa dosera manuellt. Fick plocka ut skummaren för rengöring idag också. Upptäckte att den inte skummade något alls utan bara pumpade vatten. Satt ett tiotal små snäckor inne i pumpen som jag tror var orsaken. Nu skummar den på som bara den. /André Citera
Andy88 Postat 23 december 2013 Författare Postat 23 december 2013 Det går bra. Har stått still med inköpen ett bra tag nu utöver ny belysning. 2st 160w razor. Fick en algexplosion för ett tag sen som sitter i än men kan ta lite nya bilder senare idag och slänga upp./André Citera
Andy88 Postat 23 december 2013 Författare Postat 23 december 2013 Växer som attans, även algerna. :/ /André Citera
_Manne_ Postat 23 december 2013 Postat 23 december 2013 Var algerna där innan du bytte ramperna ?? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 23 december 2013 Författare Postat 23 december 2013 Var algerna där innan du bytte ramperna ?? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkJepps. De fanns innan bytet. Dock så har "mossan" på btn'en vuxit till sig mer efter bytet. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 23 december 2013 Postat 23 december 2013 Dax o jobba med kol källa / remover skulle jag gissa om mossan klarar att föröka volymen.. Skiten i sanden är det värre med Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 23 december 2013 Författare Postat 23 december 2013 Ja, jag har lite och jobba med. vinteruppehåll nu i typ 3 månader så har ju gott om tid på mig. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 23 december 2013 Postat 23 december 2013 Ja, jag har lite och jobba med. vinteruppehåll nu i typ 3 månader så har ju gott om tid på mig. /AndréSent from my iPhone using TapatalkBara o sätta fart.. Släng en kol källa på en doser kanal redan nu Med vänlig hälsning, Manne Om jag har rätt för mig så har du en kanal som kan gå annars så finns det rolig lösning numera , prisvärt.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.