Gå till innehåll

André's 540 Rev


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 325
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Frugan upptäckte tidigare idag att mandarinen gett upp hoppet. Tråkigt nog men det var väntat. Har försökt mata honom de senaste dagarna men igen reaktion alls. :( den ena eremiten fick sig ett skrovmål eftersom jag inte kunde komma åt att fiska upp liket. Det får bli en ny mandarin sen men avvaktar tills all prick har försvunnit och fiskarna uppträder normalt.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ser det ut för resten av fiskbeståndet ? , kan du se åt vilket håll det lutar om man säger så..??

Med vänlig hälsning, Manne

Min gröna goby har lite prick men de har minskat rejält.

Segelfenskirurgen har lite prick kvar och de svarta fläckarna är nästan helt borta.

Min blåa kirurg är den som ser värst ut men ändå bättre mot vad de har varit. Alla tre fiskar äter för fullt. Resterande fiskar är helt utan prick och äter de också.

Nästa offer lutar åt den blåa kirurgen men de finns ändå hopp i och med att den äter.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som det är på rätt väg ändå.. Låt uvet gå ett par veckor nu även om det verkar repa sig snabbt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Ja båda två går för fullt och planerar att köra de ett par veckor.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blev ett besök hos Larry idag när man ändå var i trakterna. Kommer bli häftigt när karet kommer igång. :) Och tack för koppen.

Nu när man har nytt salt hemma så blev det ett byte. Bytte även ut lysröret i uvc'et. Kommer inte ihåg senast de blev gjort men tiden var nog inne nu. :)

Ska göra några mätningar ikväll så får eventuellt justera upp ballingen en aning.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för ett trevligt besök, hoppas att både Kicki och firrarna kryar på sig.

Det var både trevligt och spännande att se den nya baljan. :) Kikki mår bra men firrarna är det sämre med. Eller xanthurusen är väl den enda nu som inte vill släppa pricken. Ser riktigt illa ut för honom.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lite märkligt. Kirurgen är nästan helt utan prick idag dvs mer blå än vit. Det blev lite bättre när jag kopplade in ett extra uv-c för en vecka sen men efter det har de inte blivit något förbättring.

Det enda jag gjorde igår utöver det vanliga med karet var att byta ut en påse med fosfatremover och matade med nykläckt artemia. Låter lustigt om något av detta skulle påverkat pricken men det verkar ju inte bättre.

Hur som så ser han mycket bättre ut och jag ser slutet på eländet. :) Tack och lov.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...
Snyggt André! Jättefina bilder och superfint kar! :)

Ser att det börjar bli dags för en tur neråt Skåneland igen för att få se det irl...

/Madde

Tack så mycket. Du är välkommen när som på en titt. :) När du väl ska hit så kan du få ta med en grön puma tröja jag glömde hos Stig. Hehe :P

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta lite för att ja ska ut till Stig förhoppningsvis i kväll för att köpa lite pulver till Manne som ja ska till i helgen. Så att det hela kanske löser sig:)

Okej. Då kommer den hem på ett eller annat vis. Du är givetvis också välkommen på en titt till helgen om du har tid dvs.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...