Gå till innehåll

Erfarenhet av Pseudanthias


niki68

Rekommenderade inlägg

Hej jag kan enbart svara på hur de fungerar i grupp. Har 5 squampinnis varav en är hane. De far runt och är helt underbara. Enkla, vackra och tåliga fiskar, kom bara ihåg att mata ofta och vid tändning och släckning. (de är som mest aktiva och älskar lobster eggs när det bara är grynings och skymmningsljus tänt) tror att matningen är en stor nyckel till denna grupp fiskar.

(Obs har haft mina kanske lite över ett halvår utan något problem och fin tillväxt, med riklig matning, vilket gör att det är endast min personliga upplevelse och ingen "sanning")

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag kan enbart svara på hur de fungerar i grupp. Har 5 squampinnis varav en är hane. De far runt och är helt underbara. Enkla, vackra och tåliga fiskar, kom bara ihåg att mata ofta och vid tändning och släckning. (de är som mest aktiva och älskar lobster eggs när det bara är grynings och skymmningsljus tänt) tror att matningen är en stor nyckel till denna grupp fiskar.

(Obs har haft mina kanske lite över ett halvår utan något problem och fin tillväxt, med riklig matning, vilket gör att det är endast min personliga upplevelse och ingen "sanning")

Problemet är att jag älskar båda men kör zeovit och rek. inte för många fiskar i karet. Annars då skulle köpa 3-5 female och 1 male.

Har redan 6 fiskar och har beställd 3 till + de två blir 11 på ca. 550 liters akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...