Fredrik1 Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Hej alla!Någon som har någon åsikt eller tips om vilket som är den bästa skummaren till ett akvarium på 1000 liter (skummaren skall stå i sump)?Fredrik Citera
MARHAG Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Det beror lite på hur hög belastning man kommer att ha i karet.Skulle jag köpa en skummare själv till ett kar i den storleken så hade jag valt en Acuacare 2000v eller en Deltec AP 702. Eventuellt så skulle man kunna ha med Deltec TS serie i listan, men jag har hört att en del har haft problem med dessa.//Markus Citera
Fredrik1 Postat 18 april 2005 Författare Postat 18 april 2005 Supertack för svaret! Får kolla upp dessa. Fler synpunkter mottages gärna. Det där med belastning är alltid lite klurigt tycker jag. Jag skall i alla fall inte ha några glupska rovfiskar i detta kar. Jag säger bara en sak havsaborrar BAJAR! MVHFredrik Citera
Guest patric.x Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Kolla in H&S skumarna också praktiskt taget samma som deltec men byggt av bättre matriel ( enl. vad jag hört) sammt betydligt biligare(deltec nament får du betala för ockå)Tunze skall ju också vara i samma klas men lättare att göra rent enligt vad jag också hört. Citera
Fredrik1 Postat 19 april 2005 Författare Postat 19 april 2005 Var hittar man H & S skummare i Sverige, hittar inget på nätet? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.