nelson Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Hejsan!Har kollat runt lite grann efter packning till skummare när man flänsar, men har inte hittat något.Någon som kan nått om detta ämne??Tacksam för svar mvh Nelson Citera
Linnex Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 O-ringar görs normalt i nitrilgummi.Jag är ganska säker på att det är standard i VVS PVC kopplingar.I vilket fall som helst så har jag införskaffat mig denna sats att ha om det akut skulle försvinna någon packning medan man skruvar.http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=81363 Citera
Linnex Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 mailadress så skall du få spec på masiva gummi mailad till dig. Citera
nelson Postat 18 april 2005 Författare Postat 18 april 2005 Hejsan!Röret som packningen är till är 150mm i diameter.Hls Nelson Citera
Linnex Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Är det o-ring eller duk du skall ha? Skulle gissa att VVS-fima har o-ring till rätt rörstorlek. I annat fall så ta o-ringssnöre eller en större o-ring och skarva och vulka ihop till rätt storlek.Om du skall ha duk så välj lämplig tjocklek och skär ut. Citera
nelson Postat 18 april 2005 Författare Postat 18 april 2005 Hej!Så om jag fattat det rätt så går det bra med vanligt naturgummi eller?Hls Nelson Citera
wrang Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 För att vara mer säker så skaffa dig en silliconduk och skär till en packning. Citera
nelson Postat 18 april 2005 Författare Postat 18 april 2005 Hejsan Wrang!Jag kan inte hitta var man köper silikonduk, undrar om du kan ge ett tips?Mvh Nelson Citera
nelson Postat 20 april 2005 Författare Postat 20 april 2005 Hejsan!Är det ingen som vet var man kan köpa silikonduk för tätning av skummare i acryl????????????????Tacksam för svarMVH Nelson Citera
Linnex Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 Kan inte tänka mig att du behöver silikonduk. All packningsmaterial som används till hantering av livsmedel måste gå att använda ur miljö synpunkt.Jag köper (till jobbet) packning tillverkad av duk hos Freudenberg Simrit. O-ringar av Sundquistgruppen, div EPDM av National gummi och silikonlister av Bolsta gummiteknik.Ring någon av ovanstående firmor så har de teknisk kunnande vad som går att använda. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.