Gå till innehåll

hur vet man att skummaren är rätt inställd?


Rekommenderade inlägg

hej är helt ny på det här med saltvatten och undrar hur man vet att skummaren fungerar som den ska? har ett begagnat rsm 130d med orginal skummaren, och jag undrar lite hur man ska ställa luft skruven å höjden på cylindern i skummarkoppen ? det kom skum första dagen ja hade igång den, nu dag två har skummet avtagit ganska kraftigt men ja har läst här att det kan ta ganska lång tid innan det kommer igång. men när vet man att det är rätt inställd och fungerar som den ska ? =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan Magnus och välkommen till SVG! :)

Kolla vattennivån i sumpen. Min slutar också skumma när vattennivån sjunker lite, så jag måste fylla på regelbundet. Testa att fylla på lite vatten och se om den kommer igång igen, alternativt sänka ytavrinningsbalkongen lite så du får mer vatten där bak.

Hur långt du ska ha stigarröret uppskruvat kan jag inte svara på, då jag inte har samma pump till skummaren som du har. Men har för mig att jag hade det ganska högt med originalpumpen.

Lycka till! :)

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tackar =) a det kan nog stämma, det slutade skumma i samma veva som jag satte dit balkongen. den är lite trasig så den går inte att sätta dit på annat ställe än högst upp med hjälp av trycket av vattnet. eftersom ja inte vet hur den ser ut orginal, så vet ja inte riktigt hur ja ska laga den. det är fästena på baksidan som är av. kanska är lika bra att ta bort den och köra utan och beställa hem en ny?

/ tack för tipset =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För 350 kr kanske det är värt att försöka laga, men det kanske är svårt. Vill du, så kan jag skicka en bild på hur den ser ut, om du inte hittar nån på nätet vill säga. :) PM:a i så fall ditt nummer eller mail så skickar jag ett mess eller ett mail med bild.

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...