Gå till innehåll

lite frågor om sand


Magnus85

Rekommenderade inlägg

Jag sitter och funderar på vad och hur mycket sand man ska ha ? alla verkar ju ha olika.

Jag köpte 4,5 kilo "Nature´s ocean bio-active live sand 0,5-1,7 mm" på triton till mitt rsm 130d. jätte snyggt och det täcker botten med ca 1cm.

är det för lite? jag vet ju att det beror lite på vad man ska ha för varelser i karet. men hur mycket är normalt att ha och hur mycket har man innan det kallas DSB ?

skulle den sanden fungera som ja köpt att köra DSB med om jag nu skulle vilja ha en gobie eller bör ja byta sand om ja nu skulle köpa en sån ?

ni får ha överseende med mina "dumma" frågor, bättre att fråga för mycket än för lite =)

//mvh magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan utan tvekan köpa en påse till..sanden kommer säkert att leta sig in under stenen också, vilket gör att med den mängden du har nu så bör det bli kala fläckar på botten..

Du är inte i närheten av en DSB.. Låter som du är ny i gemet så ta det lugnt o läs på vilka kryp du vill ha i karet som tex en goby eller två.. Kan vara riktigt roligt o se om man hittar ett Par av någon sort.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...