Gå till innehåll

Vilka innevånare?


Manks

Rekommenderade inlägg

Är fortfarande på gång att starta upp mitt 54 l nano/microrev( skynda långsamt) Jag ska köra med 2*24 w T5 i karet. Cirkulationen har jag inte riktigt bestämt hur stark den kommer vara...

Från början var min tanke att ha en clown el. ett clown-par i det, men vad jag förstått efter att ha läst så är det inte så väldigt snällt mot de stackarna, eller vad säger ni?

Eftersom jag inte har plats för något större så behöver ni inte racka ner på mig och börja prata om pris och dylikt... ;)

Min fråga lyder helt enkelt, vad finns det för roliga/intressanta/knäppa/spännande invånare till karet som ni rekomenderar för en nybörjare? Gärna rekomendationer på olika mjukkoraller också.

EDIT:Det jag mena är djur med lite "karaktär". Att alla djur är individer vet jag, men te.x en snigel förväntar jag mig inte så mycket mer av än att den glider runt och rensar, hoppas ni förstår. Eller äsch, jag går och lägger mig i stället. Gonatt.

Min flickvän tycker jag ska ha en sjögurka, vilket jag inte tänker ha, men finns det något liknande djur som man kan ha som inte är en levande bomb?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ett kar på 75L som bebos av ett ocellaris clownpar samt fem trochus sniglar, en putsar räka är på väg.

Jag tycker själv att det är i mästa laget. Du kanske skulle kunna ha någon typ av räka eller liten krabba? om du skall köpa någon snigel så rekomenderar jag trochus snigeln varmt! Vet inte riktigt hur stora vissa sjöstjärnor blir men kanske en sådan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Percula är ett bättre val bland clownerna för den är minst. Jag hade jätteroligt med mina putsarräkor som rensade nagelbanden mm. Små eremiter brukar också gå bra.

Med det ljuset kan du ha en hel del olika koraller.

Jag tycker det smartaste är att köpa färsk LS och vänta och se vad som kommer fram.

Det kommer fram en massa olika småkryp om det inte är fisk i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...