loopmannen Postat 8 augusti 2012 Postat 8 augusti 2012 Hittade denna på PWSS en enkel foderklämma som jag använder till att fästa mina alger vid matning.Har hållt på innan med gummisnodd på en sten men den här fungerar perfekt, själva klämman kan vrida sig så den följer med när fiskarna sliter i maten vilket gör att det inte lossar så stora bitar som flyter iväg och sätter sig i pumparna.Enkel men smart och vad får man för 60 spänn nu för tiden? Citera
Laggeman Postat 8 augusti 2012 Postat 8 augusti 2012 Min klämma lossnade från gummiploppen så jag limmade fast den på en liten algmagnet, det funkar precis lika bra, förutom att den då inte snurrar runt när någon sliter i maten. Ett bra inköp, helt klart. Citera
loopmannen Postat 8 augusti 2012 Författare Postat 8 augusti 2012 Tänkte samma sak först, har klämmor från Biltema som jag funderade på att limma på en gammal algmagnet. Hade blivit i stort sätt gratis Citera
addeanstad Postat 8 augusti 2012 Postat 8 augusti 2012 Man kan även fästa ett nät i klämman. Där man stoppar algerna i:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.