osby0479 Postat 17 augusti 2012 Postat 17 augusti 2012 Den är för stor Tack för igår Tror du det Nja det kanske hade blitt lite tight, men den gör sig bra i ditt kar, jag vet ju var ditt akvarium står =) Citera
Robbyn Postat 7 september 2012 Författare Postat 7 september 2012 Dåligt med skrivande här från min sida.. Verkar dock som karet är någorlunda stabilt och att allt börjat trivas förutom en acropora som vitnat lite samt en Lps som min ena kejsare noppar lite på så Lpsen har fått flytta till mitt lilla kar där den börjat svälla upp igen =) Var efter information om att Zoologiska skulle få in en sändning där idag och blev lite gottis handlat. En Vitbröstad kirurg på ca 5cm fint exemplar som var utan några prickar även om den precis kommit in, verkar funka fint med de andra ännu men det är väl beroende på storleksskillnaden kanske? Har ju en veliferum och en tennentii på 10cm +. Köpte även en filfisk då jag börjat få någon glasros här och var. Samt en 6cm mussla av sorten squamosa.Köpte även några fraggar av akutmottagningen häromdagen två olika acropora, två ricordeor och en hysterix såbörjar bli lite i karet nu =) Ska försöka lösa bilder inom kort sen. Citera
Robbyn Postat 8 september 2012 Författare Postat 8 september 2012 Vad jag har i fiskväg i karet är:3st Amphiprion ocellaris1st Acanthurus leucosternon1st acanthurus tennentii1st Zebrasoma veliferum1st Salarias fasciatus9st Chromis viridis1st Gramma loreto2st Pterapogon kauderni1st Acreichthys tomentosus1st Centropyge bispinosa1st Centropyge bicolor1st Halichoeres chloropterus1st Cryptocentrus cinctus1st Nemateleotris decora1st Pholidichthys leucotaenia2st Valenciennea puellaris1st Synchiropus splendidus1st Siganus vulpinusRäkor och ryggradslöst:2st Lysmata amboinensis1st Lysmata debelius1st Stenopus hispidus2st Archaster angulatus1st Holothuria floridana1st Diadema setosum2st Tridacna derasa2st Tridacna maxima1st Tridacna squamosa Citera
Robbyn Postat 29 september 2012 Författare Postat 29 september 2012 Lite bilder på karet som det ser ut idag =) Citera
krille 55 Postat 12 oktober 2012 Postat 12 oktober 2012 ser bra ut. ska bli kul att se det i verkligheten när jag kommer och hämtar grejerna Citera
Robbyn Postat 12 oktober 2012 Författare Postat 12 oktober 2012 Ja det är ju lite skillnad mot mina dåliga mobilbilder Citera
Robbyn Postat 30 oktober 2012 Författare Postat 30 oktober 2012 Helbild på karet ikväll samt två bilder på monstret jag släppte i förra veckan. Citera
Laggeman Postat 30 oktober 2012 Postat 30 oktober 2012 Nice! Har den börjat kamouflera sig ännu? Citera
Robbyn Postat 30 oktober 2012 Författare Postat 30 oktober 2012 Har bara sett den komma krypande på nätterna ännu så de har han väl lyckats med får man väl säga. Närmre en stor spindel är svårt att komma. Citera
Robbyn Postat 31 oktober 2012 Författare Postat 31 oktober 2012 Tack =) Jodå de verkar ha klarat sig kanon (ännu) Så jättenöjd =) Vad blev det handlat för din del? Citera
mickosch Postat 31 oktober 2012 Postat 31 oktober 2012 Härligt! Tog musslorna och en acropora. Citera
Robbyn Postat 31 oktober 2012 Författare Postat 31 oktober 2012 Ok fint. Hoppas musslorna funkar bra hos dig med, den stora derasan var fin Vilken acropora tog du? Citera
mickosch Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 Deradan var fullt utslagen efter 20 minuter, så än så länge. Tog en av dom gröna acroporerna där bak. Citera
Robbyn Postat 20 november 2012 Författare Postat 20 november 2012 Har köpt 2st Ecotech Radion Led belysningar så inom kort kommer det vara 2x150w Pacific Sun Hyperion R2 samt då 2x130w Ecotech Radion Led över karet =) Sen har man väl belysning så man klarar sig Kommer bli intressant att se hur man kan kombinera ihop de båda märkena. Kör Bali programmet på min Pacific Sun. Citera
maxan Postat 20 november 2012 Postat 20 november 2012 Det var ingen dålig kombination för belysningen du har alternativ i alla fall kan man milt sagt uttrycka det som Citera
Robbyn Postat 20 november 2012 Författare Postat 20 november 2012 Ja vi får väl se hur det blir, jättenöjd med Hyperion R2 belysningen men eftersom mitt kar är 160cm långt blir det lite snålt med ljuse längst ute i kanterna. Har ju 3 höga revpelare i karet med så blir lite ytor som är skuggade i dagsläget. Men ska bli intressant och se hur man kan få ihop det Citera
Atlas Postat 4 februari 2013 Postat 4 februari 2013 Hejsan Robin. Tack för en smidig affär och va kul att få se ditt kar.. Kanon snyggt..Är jätte nöjd med stenen.. Citera
Robbyn Postat 5 mars 2013 Författare Postat 5 mars 2013 Karet kommer läggas ner till förmån för nytt. Citera
Robbyn Postat 6 april 2013 Författare Postat 6 april 2013 Karet är nu nedlagt till förmån för flytt och nya planer framöver Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.