Gå till innehåll

660 liters kar =)


Robbyn

Rekommenderade inlägg

  • 3 veckor senare...

Dåligt med skrivande här från min sida.. Verkar dock som karet är någorlunda stabilt och att allt börjat trivas förutom en acropora som vitnat lite samt en Lps som min ena kejsare noppar lite på så Lpsen har fått flytta till mitt lilla kar där den börjat svälla upp igen =) Var efter information om att Zoologiska skulle få in en sändning där idag och blev lite gottis handlat. En Vitbröstad kirurg på ca 5cm fint exemplar som var utan några prickar även om den precis kommit in, verkar funka fint med de andra ännu men det är väl beroende på storleksskillnaden kanske? Har ju en veliferum och en tennentii på 10cm +. Köpte även en filfisk då jag börjat få någon glasros här och var. Samt en 6cm mussla av sorten squamosa.

Köpte även några fraggar av akutmottagningen häromdagen två olika acropora, två ricordeor och en hysterix såbörjar bli lite i karet nu =) Ska försöka lösa bilder inom kort sen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har i fiskväg i karet är:

3st Amphiprion ocellaris

1st Acanthurus leucosternon

1st acanthurus tennentii

1st Zebrasoma veliferum

1st Salarias fasciatus

9st Chromis viridis

1st Gramma loreto

2st Pterapogon kauderni

1st Acreichthys tomentosus

1st Centropyge bispinosa

1st Centropyge bicolor

1st Halichoeres chloropterus

1st Cryptocentrus cinctus

1st Nemateleotris decora

1st Pholidichthys leucotaenia

2st Valenciennea puellaris

1st Synchiropus splendidus

1st Siganus vulpinus

Räkor och ryggradslöst:

2st Lysmata amboinensis

1st Lysmata debelius

1st Stenopus hispidus

2st Archaster angulatus

1st Holothuria floridana

1st Diadema setosum

2st Tridacna derasa

2st Tridacna maxima

1st Tridacna squamosa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Har köpt 2st Ecotech Radion Led belysningar så inom kort kommer det vara 2x150w Pacific Sun Hyperion R2 samt då 2x130w Ecotech Radion Led över karet =) Sen har man väl belysning så man klarar sig ;) Kommer bli intressant att se hur man kan kombinera ihop de båda märkena. Kör Bali programmet på min Pacific Sun.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vi får väl se hur det blir, jättenöjd med Hyperion R2 belysningen men eftersom mitt kar är 160cm långt blir det lite snålt med ljuse längst ute i kanterna. Har ju 3 höga revpelare i karet med så blir lite ytor som är skuggade i dagsläget. Men ska bli intressant och se hur man kan få ihop det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...