wrang Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Hejsan. Känns lite som om man är en nybörjare igen då jag ej haft en skummare av denna modell förut så kanske ni kan hjälpa mig med detta....Skummare AquaMedic Midiflotor upp till 400 literHar en luftpump som skall ge 186L/h men i skummar manualen står det att pumpen skall vara från 200-300L/h (app 200-300L/h)Satte visseligen igång skummaren igår men den skummar inget alls. Är det så att det sitter en hinna från produktionen eller är luftpumpen för klen. Citera
wOOfer Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Hej!Jag köpte en Rena 300 (200l/tim) till min MiniFlotor, den räcker till med lite effekt kvar att ta av.Visserligen så är det nyligen startat akvariet men lite smuts har den allt fått upp :-)Skulle nog tro att du skulle behöva en aningens större luftpump.Alternativt kolla så den inte sitter för högt upp. Citera
Tias/Frida Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 jag körde i mitt "gamla" kar med denna skummare och en stellar luftpump. 200l/h och den skummade på som fan. så jag tror det funkar utmärkt. tar kanske bara lite tid att komma igång. Citera
wrang Postat 22 april 2005 Författare Postat 22 april 2005 okidokSkummar just nu Vattenytan är under den svartakanten å skummet nästan uppe i konan högst upp. Får se hur det ter sig Citera
greger Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 dom funkar hur bra som helst,jag brukar tvätta såna grejer med vinäger utspätt med vatten 1-10 Citera
hbmannen Postat 22 april 2005 Postat 22 april 2005 min AM shorty har just börjat skumma.. tog en månad..installera iof ett uv i går, vet ej om de var därför den började skumma... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.