Gå till innehåll

Ändring av filstorlek för bilder & galleri för betalande medlemmar.


Benighted

Rekommenderade inlägg

Vi på Saltvattensguiden vill tacka alla stödmedlemmar genom att öka storleken på bilder ni kan ladda upp!

Från och med idag kan ni ladda upp bilder som är 500kB istället för 200kB som tidigare (icke stödmedlemmar har fortsatt en gräns på ~140kB), maximal bildstorlek är 1024x1024 pixlar för alla användare.

Galleri/album har även det utökats för stödmedlemmar, så att varje album kan nu vara på maximalt 10MB (tidigare 2MB), även här gäller samma 1024x1024 pixlars begränsning för bilder.

Mycket nöje, och tack för att ni stödjer saltvattensguiden!

/Saltvattensguidens moderatorer

Ändrat av Benighted
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tillägg ur min egen synpunkt..

Vi som kör Tapatalk kan lägga 1024*768 , funkar iaf för mig som betalande medlem.

I mitt fall kopplar jag min nikon system kamera till ipaden o kan ganska smidigt lägga upp enstaka bilder..

Då kan man välja small medium large , large är just 1024.. Tycker det borde funka för alla iaf betalade medlemmar så vi fortsätter lägga upp bra o roliga bilder till forumet.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Jani

En liten fundering på samma tema, skulle det vara möjligt att utöka PM-boxen en del till för betalande.

Den är ju redan lite större, men fortfarade väldigt liten tycker jag.

Jag skulle t.o.m. vara beredd att betala en slant extra bara just för det biten.

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tillägg ur min egen synpunkt..

Vi som kör Tapatalk kan lägga 1024*768 , funkar iaf för mig som betalande medlem.

I mitt fall kopplar jag min nikon system kamera till ipaden o kan ganska smidigt lägga upp enstaka bilder..

Då kan man välja small medium large , large är just 1024.. Tycker det borde funka för alla iaf betalade medlemmar så vi fortsätter lägga upp bra o roliga bilder till forumet.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tror dina bilder blir manglade av forumprogramvaran (tittade på några av dina bilder som var 1000x750 stora), som vid migreringen åtminstone ändrades till ett som formaterar om bilderna på ett bättre sätt. Jag funderade när jag gjorde ändringen om man skulle tillåta 1024 just av skälet att det är en standardstorlek, men tänkte att det inte har nån betydelse i normala fall, men här har vi ju ett skäl att titta på det igen, för jag antar att dina fina bilder skulle se ännu bättre ut om de inte redigerades av forumprogramvaran.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror dina bilder blir manglade av forumprogramvaran (tittade på några av dina bilder som var 1000x750 stora), som vid migreringen åtminstone ändrades till ett som formaterar om bilderna på ett bättre sätt. Jag funderade när jag gjorde ändringen om man skulle tillåta 1024 just av skälet att det är en standardstorlek, men tänkte att det inte har nån betydelse i normala fall, men här har vi ju ett skäl att titta på det igen, för jag antar att dina fina bilder skulle se ännu bättre ut om de inte redigerades av forumprogramvaran.

Låter jättebra om du kan godkänna 1024 istället för 1000, om nu det inte blir några bekymmer , nu har jag inget kunnande i ämnet när det gäller meckade med bilderna så jag tyckte jag hittade ett bra sätt för att ladda upp enstaka bilder , underlättar ju väldigt mycket om man har en enkel väg för uppladdningen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tapatalk ger alla chansen att på ett enkelt sätt ladda upp en bild till forumet.. För mig tycker jag det är hemskt smidig lösning när man sitter med Ipaden alt iphonen.. Så jag hoppas verkligen det går Att få till en lösning då där forumet inte klipper/ändrar bilden.. Har själv inte tänkt på detta tidigare.. Men men.. En tråd blir ju alltid lite roligare med ett gäng bilder då o då, även om man inte är en mästerfotograf..

Är helt övertygad att (många) håller med mig där..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Betalande medlemmar tillsammans med annonsörer betalar driften av sidan och vi tycker att de som betalar för servrarna ska få utnyttja dem mer med. Tror att människor tycker om att lägga upp bilder som ser bra ut för andra istället för att känna att man behöver komprimera dem så hårt att de ser halvtaskiga ut. Att sen alla får glädje av att se de "bättre" bilderna är ju en bonus :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...