Gå till innehåll

Scooter blenny, skillnad mellan hona och hane?


MarinaS

Rekommenderade inlägg

Helloo! Så igår kunde jag inte hålla mig (när kan man egentligen det?!?) Så jag köpte en pytte scooter blenny till nanot, fisken är kolugn och nu funderar jag såklart på en till kaanske. Så jag undrar hur man ser skillnad på hane hona? När jag kollar på bilder så har vissa en väldigt fin fena med mönster men min verkar inte ha det så är det kanske det som skiljer sig från hane hona? Att hanen har den fina fenan med mönster medan honan inte har det? Jag har dessutom läst att en hane isåfall ska ha minst 2-3 honor men stämmer detta eller funkar det men en hona? Karet är på 25 liter så vill inte ha för många fiskar i det heller, skulle karet vara för litet för fisken och den inte skulle trivas så flyttar den självklart över till det stora, dock har jag sätt den äta alger och jag ska börja försöka odla artemia igen så att problemet om att det ev inte ska finnas tillräckligt mat till den är ganska uteslutet.

post-6937-14468926315478_thumb.jpg Bilden är tagen från reeflex, men ni fattar vilken fena jag menar? Den stora fina.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den finns där säkert, har inte visat den bara, hopfällbar.

Med spröt menar jag benet/pinnen som ryggfenan sitter fast i, domdära pinnarna som står upp.

Den främsta är alltså något längre på hanar, så det är inte lätt att skilja dom åt om man inte har dom bredvid varann.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...