Gå till innehåll

Något vitt


jonte_j

Rekommenderade inlägg

Anemoner kan trycka ut sin mage genom munnen på det där sättet. Brukar vara ett tecken på att de inte trivs eller så är det bara en del i acklimatiseringen då den är ny.

Låt den vara. Håll koll så den inte blir vit, dåligt tecken, då kan det vara en idé att försöka mata den.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ser den bättre ut :-)

Det ligger en vit grej som ser ut som krabbekött en bit ifrån anemonen, kan d vara så att den har spytt upp det? Den hade tydligen fått mat idag i affären. Eremiterna festar för fullt på det just nu, det kan väl inte vara något från själva anemondjuret?

Skickad från min iPad med Tapatalk HD

post-6852-14468926356508_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har koll på namnet på denna? I affäreN sa de att den ska matas med räkor en gång i veckan. Har rätt så gott om småkryp och artemia som simmar omkring i karet när det är mörkt, kan detta räcka?

Skickad från min iPad med Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har koll på namnet på denna? I affäreN sa de att den ska matas med räkor en gång i veckan. Har rätt så gott om småkryp och artemia som simmar omkring i karet när det är mörkt, kan detta räcka?

Skickad från min iPad med Tapatalk HD

Enligt min mening behöver du inte mata en bta. Mina dubblar sin storlek på ett par månader utan mat och mår prima. Jag har nu fem st. Har du clowner så kommer dom att mata anemonen. Ser det spm helt onaturligt att mata anemoner då dom sällan får en skallad räka i naturen=)

Lycka till med din nya anemon..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...