Gå till innehåll

Lite hjälp på traven tack


Marvin

Rekommenderade inlägg

Hej,

Jag får i dagarna hem mitt nya 240L kar, som jag tänkt att ha fisk och koraller i. Jag kör idag ett 80-liters kar med enbart fisk.

Mitt fiskbestånd idag består av två clowner, två pyjamasfiskar samt en solaborre. Vilka fler kan jag ha tillsammans med dom? Tips på bra städare?

Vilken/vilka koraller är bäst lämpade för mig som nybörjare att börja med? Vilket/vilka tillsatser och tester är bra att ha hemma? Jag har kollat lite på red seas produkter.

Jag kör med osmosvatten och skummare idag. Belysningen i det nya karet kommer att bli två stycken 54W rör, coralstar och aquastar från Sylvania. Tillräckligt?

Något annat jag bör tänka på?

Tacksam för alla tips och råd från alla ni erfarna akvarister.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Jag får i dagarna hem mitt nya 240L kar, som jag tänkt att ha fisk och koraller i. Jag kör idag ett 80-liters kar med enbart fisk.

Mitt fiskbestånd idag består av två clowner, två pyjamasfiskar samt en solaborre. Vilka fler kan jag ha tillsammans med dom? Tips på bra städare?

Vilken/vilka koraller är bäst lämpade för mig som nybörjare att börja med? Vilket/vilka tillsatser och tester är bra att ha hemma? Jag har kollat lite på red seas produkter.

Jag kör med osmosvatten och skummare idag. Belysningen i det nya karet kommer att bli två stycken 54W rör, coralstar och aquastar från Sylvania. Tillräckligt?

Något annat jag bör tänka på?

Tacksam för alla tips och råd från alla ni erfarna akvarister.

11497_EJUc82JDSA.jpg

10452_7bZPEeYTxw.jpg

Salarias fasciatus Detta är en av dom bästa eller rättare sagt den bästa algätaren samt sen kan du ju ha en sandvändare oxå som sköter om sanden på ett underbart sätt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...