Coralkiller Postat 12 september 2012 Postat 12 september 2012 Hej har gjort nåra mörkläggningar men senaste med mindre goda resultat! Tänkte höra hur lång mörkläggning koraller o fiskar klarar av ? Tacksam för svar då en mörkläggning ska startas i eftermiddag. Med vänlig hälsning, Ck Citera
Alexraptor Postat 12 september 2012 Postat 12 september 2012 Längsta jag har gått med en mörkläggning är 4 dagar.Några av mina montiporor var lite bleka, men annars gick allt bra och dom återhämtade sig snabbt.Men det du måst tänka på för att en mörkläggning ska funka är att det måste vara absolut becksvart.I vissa fall har jag svept in hela akvariet i flera lager av kartong med bara några avskärmade ventilationshål. Citera
Coralkiller Postat 13 september 2012 Författare Postat 13 september 2012 Ok då kör vi nog på 4 dagar den här gången! Är så jävla trött på alla gröna skit alger! Citera
NiXoN Postat 13 september 2012 Postat 13 september 2012 Är det slemalger så funkar det, håralger så tippar jag på att det inte kommer o göra så mycket i slutändan.Jag testade det själv en vända och det var inte helt så lyckat.//NiXoN Citera
Dykaren Postat 13 september 2012 Postat 13 september 2012 Är alla andra parametrar under kontroll?Fosfat, nitrat, ljus, cirkulation, algätare osv?Annars så gör mörkläggningen ingen nytta utan bara chockar systemet och gör det mer instabilt... Och därmed känsligare för nya problem. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.